ایمپلنت رادیواکتیو می تواند تومورهای سرطانی را ریشه کن کند

دانشمندان برای درمان سرطان و ریشه کن کردن تومورها روش جدیدی را بکار گرفته اند. این روش توانست در آزمایش بالینی برای دردسرسازترین حالت این بیماری بکار گرفته شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان دانشگاه دوک، برای رساندن داروی سرطان از یک ایمپلنت رادیواکتیو استفاده کردند. این تحقیق بر روی سرطان […]

دانشمندان برای درمان سرطان و ریشه کن کردن تومورها روش جدیدی را بکار گرفته اند. این روش توانست در آزمایش بالینی برای دردسرسازترین حالت این بیماری بکار گرفته شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان دانشگاه دوک، برای رساندن داروی سرطان از یک ایمپلنت رادیواکتیو استفاده کردند. این تحقیق بر روی سرطان لوزالمعده یکی از سخت ترین سرطان ها مورد استفاده قرار گرفت. این ایمپلنت توانست تومورها را در جوندگان بطور کامل نابود کند.

درمان لوزالمعده یکی از سخت ترین درمان هاست. زیرا در این نوع سرطان تومورهایی بسیار فرار و جهنده وجود دارد که در مقابل داروها دو تا سه برابر مقاومت بیشتری دارند. برای استفاده از شیمی درمانی در این نوع سرطان نیز باید سلول های تومور نگه داشته شوند تا در اثر تشعشعات آسیب پذیر شوند.

در روش جدید دانشمندان می توان با قرار دادن ایمپلنت درون این تومورها از داخل به آنها حمله کرد. در این هنگام با انتشار رادیو اکتیو تومورها از بین خواهند رفت.

جف شال، از محققان اصلی این پژوهش می گوید: در این ایمپلنت ها از مواد سازگار و بی خطر استفاده شده است که آسیبی به بدن وارد نمی کند. این مواد شامل زنجیره های مصنوعی اسیدهای آمینه هستند که در دمای بدن حالت ژل پیدا می کنند. این ماده همراه با یک عنصر رادیو اکتیو به نام ید-۱۳۱ به تومورها تزریق شد.

در آزمایش های انجام گرفته ماده جدید توانست بطور صد در صدی تومورها را ازبین ببرد. دانشمندان از این روش در سرطان لوزالمعده استفاده کردند زیرا قصد داشتند توانایی این روش را در یکی از انواع پیچیده این بیماری بسنجند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال