اتفاق نادر بارش باران در بلند ترین نقطه گرینلند به علت تغییرات اقلیمی

بارش سنگین باران در گرینلند به علت تغییرات اقلیمی نگرانی هایی را به وجود آورده است. بارش باران در این منطقه به مدت سه روز ادامه داشته و به گفته محققان از سال ۱۹۵۰ تاکنون روی بلندترین قله گریلند تنها برف باریده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بلندترین نقطه از […]

بارش سنگین باران در گرینلند به علت تغییرات اقلیمی نگرانی هایی را به وجود آورده است. بارش باران در این منطقه به مدت سه روز ادامه داشته و به گفته محققان از سال ۱۹۵۰ تاکنون روی بلندترین قله گریلند تنها برف باریده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بلندترین نقطه از صفحه ی یخی گسترده این منطقه اتفاق نادری افتاده است که باعث نگرانی هایی شده است. این صفحه یخی دومین صفحه وسیع یخی در زمین محسوب می‌شود و بارش باران روی سطح آن باعث افزایش سرعت ذوب شدن آن خواهد شد. به طوری که با بارش ۳ روزه در ماه آگوست مقدار یخ از دست رفته در این منطقه ۷ برابر بیشتر از حالت عادی بوده است.

بارش باران در گرینلند به علت رویداد آب و هوایی جدیدی است که در اقیانوس اطلس شمالی اتفاق افتاد. به طوری که در طول یک روز میزان یخ ذوب شده در این منطقه  میتواند ایالات فلوریدا را با پنج سانتیمتر آب بپوشاند.

به گفته پژوهشگران سرعت ذوب شدن یخ در این منطقه بسیار بیشتر از سالهای گذشته است. صفحه یخی گرینلند به طول ۱.۷ میلیون کیلومتر مربع است و در صورت ذوب شدن باعث افزایش ۷ متری سطح آب دریاها خواهد شد. در این منطقه و در زمستان به علت دمای زیر انجماد معمولاً برف بریده و نه باران. به همین دلیل این موضوع بسیار غیر طبیعی است. علت آن نیز رسیدن جریان هوای گرم و مرطوب از سمت جنوب غربی و باقی ماندن در این منطقه برای چند روز است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال