محققان به دنبال تولید اکسیژن و سوخت از ترکیبات موجود در خاک ماه هستند

محققان چینی تلاش دارند تا سوخت مورد نیاز ماموریت های فضانوردان در خاک ماه را از طریق ترکیبات موجود در این خاک تولید کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه نانجینگ چین مدعی شدند ترکیباتی در خاک ماه وجود دارد که می‌توان از آن برای تولید اکسیژن و سوخت استفاده کرد. […]

محققان چینی تلاش دارند تا سوخت مورد نیاز ماموریت های فضانوردان در خاک ماه را از طریق ترکیبات موجود در این خاک تولید کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه نانجینگ چین مدعی شدند ترکیباتی در خاک ماه وجود دارد که می‌توان از آن برای تولید اکسیژن و سوخت استفاده کرد. تحقیقاتی که اخیراً روی نمونه های جمع آوری شده از سطح ماه توسط فضاپیمای چانگ ای ۵ در سال 2020 انجام شد نشان می دهد ترکیباتی از آهن و تیتانیوم در خاک ماه وجود دارد که در صورت ترکیب با نور خورشید و دی اکسید کربن می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور مورد استفاده قرار بگیرد.

 قبلا از این روش برای استخراج آب از اکسیژن و هیدروژن استفاده شده بود. از طرفی در بازدم فضانوردان نیز دی اکسید کربن وجود دارد که در صورت ترکیب با هیدروژن می تواند هیدروکربنی مانند متان را تولید کند. متان نیز می تواند به عنوان سوخت در ماموریت های فضانوردان مورد استفاده قرار بگیرد. البته هنوز فاصله زیادی تا عملی شدن این روش وجود دارد و این دانشمندان به دنبال سیستمی هستند تا بتوانند از خاک ماه و تابش خورشید استفاده کنند. در صورت عملی شدن این روش کاهش زیادی در هزینه ماموریت های فضایی ایجاد میشود.

چین پس از روسیه و ایالات متحده اکنون به یکی از کشورهای پیشتاز در صنعت هوافضا تبدیل شده است و تحقیقات اخیر نیز نمونه عملی از پیشتازی صنعت هوافضا در این کشور است. چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ طی همکاری با روسیه یک ایستگاه تحقیقاتی بین المللی قمری به صورت رباتیک راه اندازی کند. از طرفی حضور طولانی مدت در ماه نیز توسط برنامه آرتمیس ناسا تا سال ۲۰۲۵ انجام خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال