محققان برای جمع آوری گرد و غبار ماه از مدل جدید کامپیوتری در ربات‌ها استفاده می‌کنند

محققان برای کنترل از راه دور ربات‌های قمری یک مدل کامپیوتری جدید ساخته‌اند که می‌تواند به خوبی به شبیه سازی گرد و غبار ماه بپردازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه پریستول و آزمایشگاه رباتیک بریستون مدل کامپیوتری جدیدی برای شبیه سازی گرد و غبار ماه ساختند. این مدل می‌تواند برای […]

محققان برای کنترل از راه دور ربات‌های قمری یک مدل کامپیوتری جدید ساخته‌اند که می‌تواند به خوبی به شبیه سازی گرد و غبار ماه بپردازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه پریستول و آزمایشگاه رباتیک بریستون مدل کامپیوتری جدیدی برای شبیه سازی گرد و غبار ماه ساختند. این مدل می‌تواند برای آموزش فضانوردان پیش از انجام ماموریت‌های ماه مورد استفاده قرار بگیرد. این ویژگی می‌تواند عملیات‌های راه دور ربات‌های قمری را به صورت نرم‌تر و ایمن اجرا کند.

این مرکز تحقیقاتی برای انجام مطالعات با شریک صنعتی خود نسخه مجازی سنگلیت یا همان غبار ماه را بررسی کرده است. اهمیت سنگ‌پوشه قمری در ماموریت‌های اکتشافی در دهه‌های آینده از آن جهت است که دانشمندان قصد دارند از این سنگ پوشه‌ها برای استخراج منابع ارزشمندی مانند اکسیژن سوخت موشک و یا مواد ساختمانی استفاده کنند. بنابراین این ماده برای پشتیبانی از حضور طولانی مدت در ماه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای جمع آوری آن نیز از ربات‌های کنترل از راه دور استفاده خواهد شد. زیرا خطرات و هزینه‌های کمتری در مقایسه با استفاده از پروازهای فضایی انسان خواهد داشت. البته استفاده از عملکرد ربات‌ها در فاصله زیاد با تاخیر بسیار همراه است و می‌تواند کنترل آنها را در سیستم دشوارتر کند.

با استفاده از مدل شبیه سازی رفتاری که مشابه با واقعیت عمل می‌کند می‌توان از آن برای آزمایش عملکرد ربات در ماه استفاده کرد. با استفاده از این سیستم می‌توان ربات‌ها را بدون تغییر کنترل کرده و یک تجربه روان‌تر و کارآمدتر را ارائه کرد. به گفته نویسنده اصلی مطالعه این رویکرد می‌تواند همانند یک بازی ویدیویی واقع‌گرایانه در نظر گرفته شود. بدین ترتیب می‌توان مطمئن شد که نسخه مجازی غبار ماه همانند واقعیت رفتار خواهد کرد. به گفته این محققان مدل ساخته شده به اندازه کافی دقیق و مقیاس پذیر بوده و می‌توان از آن در زمان واقعی استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال