محققان از ابرکرم ها برای حل مشکل زباله های پلاستیکی استفاده می کنند

تحقیقات اخیر نشان می دهد آنزیم های موجود در معده یک نوع کرم خاص امکان تجزیه پلاستیک را خواهد داشت. به عقیده دانشمندان میتوان از این موجود به عنوان روشی در حل مشکل زباله های پلاستیکی استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، معده یک نوع کرم به نام ابرکرم به دلیل […]

تحقیقات اخیر نشان می دهد آنزیم های موجود در معده یک نوع کرم خاص امکان تجزیه پلاستیک را خواهد داشت. به عقیده دانشمندان میتوان از این موجود به عنوان روشی در حل مشکل زباله های پلاستیکی استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، معده یک نوع کرم به نام ابرکرم به دلیل آنزیم های خاص می تواند پلاستیک را تجزیه کند. شفیره یا لارو قادر است پس از خوردن پلاستیک پلی استایرن آن را تجزیه کند. دکتر کریس رینکی از پژوهشگران این تحقیق می گوید: ابرکرم ها همانند یک مرکز بازیافت قادر هستند پلی استایرن ها را خورده و با کمک باکتری های درون معده خود آن ها را تجزیه کنند.

 محققان دانشگاه کوئینزلند برای آزمایش سه گروه از ابرکرم ها را انتخاب کردند و در طول سه هفته مواد مختلفی را به آنها خوراندند. گروه دریافت کننده پلی استایرن دچار اضافه وزن شد. بدین ترتیب محققان متوجه شدند به دلیل وجود آنزیم هایی در معده این کرم‌ها آنها می توانند پلی استایرن و استایرن را تجزیه کنند.

 این دو ماده در ظروف غذاهای بیرون بر عایق ها و قطعات خودرو وجود دارد. این دانشمندان قصد دارند در آینده با کشف موثرترین آنزیم معده این ابرکرم ها به تولید آن در آزمایشگاه بپردازند. بدین ترتیب روشی مقیاس‌پذیر برای بازیافت پلاستیک پیدا کنند. به گفته دکتر رینکی تجزیه پلاستیک موادی را تولید خواهد کرد که برای تولید دیگر ترکیبات ارزشمند مثل بیوپلاستیک توسط سایر میکروب ها استفاده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال