محققان در حال کار بر روی فناوری نمایشگرهای 4K برای استفاده در گوشی‌های هوشمند هستند

چندی پیش شرکت ژاپنی تبار سونی از گوشی‌هوشمند اکسپریا Z5 پریمیوم با نمایشگری دارای رزولوشن 4K رونمایی کرد که اولین گوشی‌هوشمند جهان با این فناوری بود. البته چندی بعد مشخص گردید که این نمایشگر همیشه رزولوشن 4K را ارائه نمی‌دهد و بسته به موقعیت و استفاده، گاها به منظور جلوگیری از مصرف بی‌رویه باتری به […]

چندی پیش شرکت ژاپنی تبار سونی از گوشی‌هوشمند اکسپریا Z5 پریمیوم با نمایشگری دارای رزولوشن 4K رونمایی کرد که اولین گوشی‌هوشمند جهان با این فناوری بود. البته چندی بعد مشخص گردید که این نمایشگر همیشه رزولوشن 4K را ارائه نمی‌دهد و بسته به موقعیت و استفاده، گاها به منظور جلوگیری از مصرف بی‌رویه باتری به رزولوشن معمولی خود باز می‌گردد.

با این حال به نظر می‌رسد که در ژاپن، دانشگاه Kogakuin به همراه شرکت فوجیستو روی فناوری صفحه‌نمایش‌هایی جدید کار می‌کنند که علاوه بر افزایش رزولوشن نمایشگر تا 4K، آن را قادر می‌سازد تا روی نرخ فریم 30 فریم برثانیه ثابت و پایدار مانده و علاوه بر این‌ها نیازی به مصرف بی رویه و بیش از حد باتری مانند سایر گوشی‌های دارای رزولوشن بالا ندارد و انرژی باتری به حد معمول همیشه مصرف خواهد شد.

برای اینکه ببینیم این فناوری ژاپنی‌ها کاربردی خواهد بود یا خیر و اینکه آیا تولیدکنندگان به استفاده از آن در محصولات خود روی آورند، تا پایان مراحل تولید و رونمایی آن باید منتظر بمانیم. گفتنی است در حالی که این فناوری و نظایر آن در حال رشد هستند، هنوز بحث‌ها بر سر اینکه آیا رزولوشن‌های QHD برای گوشی‌های هوشمند لازم و ضروری بوده یا تنها برای جذب مشتری در بازار است، ادامه دارد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال