محققان روش جدیدی برای شناسایی ۱۴ نوع سرطان از طریق آزمایش خون ابداع کردند

با توجه به اینکه تشخیص زودهنگام سرطان یکی از موثرترین روش ها برای درمان آن محسوب می شود، دانشمندان تلاش کردند تا روش جدیدی را برای شناسایی این بیماری از طریق آزمایش خون توسعه دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایش خون جدید و ارزان توسعه داده شده توسط محققان نوید بخش […]

با توجه به اینکه تشخیص زودهنگام سرطان یکی از موثرترین روش ها برای درمان آن محسوب می شود، دانشمندان تلاش کردند تا روش جدیدی را برای شناسایی این بیماری از طریق آزمایش خون توسعه دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایش خون جدید و ارزان توسعه داده شده توسط محققان نوید بخش موفقیت هایی در این زمینه است.

یک موسسه تحقیقاتی در بریتانیا معتقد است حدود ۹۰ درصد از بیماران مبتلا به سرطان روده، سرطان سینه یا تخمدان در صورتی که در مراحل اولیه شناسایی شده بودند می توانستند حداقل ۵ سال به زندگی خود ادامه دهند. اما معمولاً این بیماری در اکثر بیماران دیر هنگام تشخیص داده میشود. یکی از چالش های اساسی در تشخیص زودهنگام آن مربوط به آزمایش های تهاجمی و پرهزینه است. آنها ممکن است نتایج مثبت کاذب نیز ارائه کنند. حتی در برخی از سرطان‌ها مانند تومور مغزی و یا سرطان کلیه  غربالگری استانداردی برای تشخیص وجود ندارد.

روش محققان دانشگاه فناوری چالمرز سوئد یک آزمایش ساده و غیر تهاجمی است که می‌تواند با دقت کافی حدود ۱۴ نوع سرطان را در مراحل اولیه شناسایی کند. در این روش از یادگیری ماشینی برای نظارت بر سطح گلیکوز آمینو گلیکان به عنوان یک نشانگر زیستی در تشخیص سرطان استفاده شده است. آنها در آزمایش های انجام شده نمونه های خون و ادرار ۱۲۶۰ نفر را مورد بررسی قرار دادند. به گفته این محققان این روش می‌تواند تا ۶۷ درصد در تشخیص سرطان دقت عمل داشته باشد. همچنین دقت آن در تشخیص محل قرارگیری تومورها نیز ۸۹ درصد است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال