محققان با فناوری رادار ۱۹ هزار آتشفشان زیردریایی کشف کردند

تاکنون فناوری سونار نتوانسته بود ۱۹۰۰۰ آتشفشان زیردریایی را کشف کند و اکنون این تعداد آتشفشان با کمک داده های راداری کشف شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش جدید دانشمندان توانسته است ۱۹هزار آتشفشان زیر دریایی را پدیدار کند. آتشفشان های زیردریایی به نوعی آتشفشان گفته می شود که مجرای […]

تاکنون فناوری سونار نتوانسته بود ۱۹۰۰۰ آتشفشان زیردریایی را کشف کند و اکنون این تعداد آتشفشان با کمک داده های راداری کشف شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش جدید دانشمندان توانسته است ۱۹هزار آتشفشان زیر دریایی را پدیدار کند. آتشفشان های زیردریایی به نوعی آتشفشان گفته می شود که مجرای آن زیر آب دریا بوده و ماگمای آنها از این طریق به سطح راه پیدا کرده است. به گفته محققان ۷۵ درصد خروج ماگما نیز توسط این آتشفشان ها صورت گرفته است. مرکز بخش عمده ای از این آتشفشان ها در مرز بین صفحه های زمین ساختی است که به پشته میان اقیانوسی نامگذاری شده اند.

وجود آتشفشان در زیر آب می تواند ویژگی های فورانی را تغییر دهد. به عنوان مثال با افزایش هدایت گرمایی در آب باعث سرد و منجمد شدن سریع تر ماگما همراه خواهد بود. در این موارد اغلب ماگما به شیشه آتشفشانی تبدیل میشود.

در این کشف از داده های راداری با وضوح بالا استفاده شده است. در این داده ها نشانه های ظریفی از تلنبار شدن آب دریا بر فراز کوه دریایی پنهان که گرانش آن باعث کشیده شدن آب میشود، مشاهده شده بود. پیش از این فناوری سونار نتوانسته بود این آتشفشان ها را کشف کند. در حال حاضر نیز تنها یک چهارم سطح زیر دریاها نقشه برداری شده و ممکن است تعداد دقیق آنها تغییر کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال