محققان موفق به معکوس کردن پیری در تخمک های انسانی شدند

دانشمندان با معکوس کردن پیری تخمک های انسانی در آینده می‌توانند به مادر شدن زنان در دهه ششم زندگی کمک کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در یک پیشرفت بزرگ موفق به معکوس کردن پیری در تخمک های انسانی شدند. در این روش تخمک های یک زن ۴۰ ساله به تخمک […]

دانشمندان با معکوس کردن پیری تخمک های انسانی در آینده می‌توانند به مادر شدن زنان در دهه ششم زندگی کمک کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در یک پیشرفت بزرگ موفق به معکوس کردن پیری در تخمک های انسانی شدند. در این روش تخمک های یک زن ۴۰ ساله به تخمک های یک زن ۲۰ و چند ساله تغییر داده شد.

در حالت کلی تعداد تخمک های متولد شده با هر زن در طول زندگی یکسان است و در طول زمان این تخمک‌ها کیفیت خود را از دست می دهند. به طوری که در سنین بالا امکان باردار شدن آنها وجود نخواهد داشت. در حالت کلی ۸۰ درصد شانس بارداری طبیعی زنان در اوایل دهه سوم زندگی یعنی ۲۰ تا ۳۰ سالگی وجود دارد. در سن چهل سالگی شانس باروری به نصف می رسد و در دهه ششم تنها چند صد زن در بریتانیا امکان مادر شدن خواهند داشت.

 دانشمندان دانشگاه عبری توانستند روند پیری تخمک ها را با کمک یک ضد ویروس معکوس کنند. این ضد ویروس برای درمان بیماران مبتلا به ویروس HIV استفاده شده است. به طوری که توانسته روند خراب شدن تخمک را متوقف کند. این دارو از روند آسیب DNA در اثر پیری در تخمک جلوگیری می کند. داروی ضدویروس در درمان اچ آی وی نیز برای جلوگیری از آسیب ژنتیکی در طول عفونت است.

در این مطالعه تخمک هایی که روند پیری آنها معکوس شده بود هنوز باردار نشده اند و نمی توان مشخص کرد آیا از این روش می‌توان برای افزایش نرخ باروری استفاده کرد یا خیر. با انجام این درمان روی حیوانات و یا در نهایت انسان‌ها امید است که بتوان با کمک این روش سقط جنین و نقص های مادرزادی در مادران مسن‌تر کاهش پیدا کند. به گفته این دانشمندان احتمال اینکه ظرف ۱۰ سال آینده باروری در زنان مسن افزایش پیدا کند وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال