پژوهشگران ماده‌ای با مقاومت بسیار زیاد در برابر حرارت ۱۰۰۰ درجه سانتیگرادی ساختند

محققان کره جنوبی مواد مقاومی را تولید کردند که می‌تواند در برابر دمای هزار درجه سانتیگراد نیز مقاومت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مواد مقاوم تولید شده توسط پژوهشگران علاوه بر تحمل دماهای هزار درجه سانتیگراد میتواند در برابر تابش شدید اشعه فرابنفش نیز دوام بیاورد و بدین ترتیب در فضاهای […]

محققان کره جنوبی مواد مقاومی را تولید کردند که می‌تواند در برابر دمای هزار درجه سانتیگراد نیز مقاومت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مواد مقاوم تولید شده توسط پژوهشگران علاوه بر تحمل دماهای هزار درجه سانتیگراد میتواند در برابر تابش شدید اشعه فرابنفش نیز دوام بیاورد و بدین ترتیب در فضاهای مختلفی کاربرد خواهد داشت.

تیم تحقیقاتی موسسه علم و فناوری کره ماده نسوز جدیدی را تولید کرده است که در دمای هزار درجه سانتیگراد و تحت تابش اشعه فرابنفش قوی نیز خواص نوری خود را حفظ خواهد کرد.

طبق گزارش منتشر شده این ماده جدید از صنعت هوافضا گرفته تا سیستم‌های فتووولتاییک حرارتی کاربرد خواهد داشت. تابش حرارتی اصطلاحی است که از تعریف تابش الکترومغناطیسی ساطع شده از مواد در دماهای بالا گرفته شده است. در هنگام حرارت دادن بارهای موجود در ماده و حرکت آنها این تابش ایجاد شده و معمولاً به شکل تابش الکترومغناطیسی آزاد می‌شود.

دانشمندان تلاش کردند تا از این تشعشع به عنوان نوعی منبع انرژی استفاده کنند. گرمای تاسیساتی از قبیل نیروگاه‌های تولید برق حرارتی و سایت‌های صنعتی مکان‌های مناسبی است که می‌توان از گرمایش سرمایش و تولید انرژی در آن استفاده کرد.

تاکنون پروژه‌های مختلفی برای تولید انرژی در مقیاس بزرگ با کمک نور خورشید و با هدف حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی در نقاط مختلف جهان اجرا شده است. در این بین طیف تابش خورشیدی وارد شده به زمین که به صورت استفاده نشده باقی می‌ماند می‌تواند نوعی منبع تجدید پذیر دیگر باشد که اکنون دانشمندان به دنبال بهره بردن از آن هستند.

جونگ بام کیم پژوهشگر ارشد در این مطالعه و رهبر تیم تولید کننده مواد نسوز جدید در این مورد گفته است: اکنون میتوان می‌توان انرژی‌های تجدید پذیر وابسته به خورشید و باد را با فناوری تولید انرژی ترموالکتریک به عنوان دوستدار محیط زیست مورد استفاده قرار داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال