محققان با روش فتوسنتز مصنوعی پلاستیک زیست تخریب پذیر ساختند

دانشمندان ژاپنی موفق به ساخت نوعی پلاستیک زیست تخریب پذیر از دی اکسید کربن شدند. آنها برای ساخت این ماده از روش فتوسنتز مصنوعی استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فتوسنتز طبیعی بصورت مستقیم باعث کاهش پی اکسید کربن نمی شود. زیرا با انقلاب به ترکیبات آلی تبدیل به گلوکز یا […]

دانشمندان ژاپنی موفق به ساخت نوعی پلاستیک زیست تخریب پذیر از دی اکسید کربن شدند. آنها برای ساخت این ماده از روش فتوسنتز مصنوعی استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فتوسنتز طبیعی بصورت مستقیم باعث کاهش پی اکسید کربن نمی شود. زیرا با انقلاب به ترکیبات آلی تبدیل به گلوکز یا نشاسته تبدیل میشود. به همین دلیل محققان از فتوسنتز مصنوعی با تقلید از فرایند طبیعی آن استفاده کردند.

محققان امیدوارند در فتوسنتز مصنوعی به دلیل ترکیب دی اکسید کربن با ترکیبات آلی، از آن برای کاهش گازهای گلخانه ای استفاده کرد. در این روش میتوان ماده خامی تولید کرد که شما پلاستیک داشته و بادوام باشد.

گروه پژوهشی پروفسور یوتاکا آمائو، در مرکز تحقیقات فتوسنتز مصنوعی توانستند در حضور نور خورشید، فوماریک اسید را طی همین فرایند از دی اکسید کربن تولید کنند. این ماده یکی از مواد به کار رفته در ساخت پلاستیک محسوب می شود. معمولا فوماریک اسید را از نفت تولید می کنند. این ماده می تواند در ساخت پلاستیک زیست تخریب پذیر به نام پلی بوتیلن سوکسینات استفاده شود. در کشف جدید دانشمندان امکان تولید این ماده از دی اکسید کربن وجود دارد و می توان آن را از انرژی تجدید پذیر خورشیدی تولید کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال