محققان موفق به ساخت نوعی ایمپلنت تحویل دارو بدون اثر روی سیستم ایمنی بدن شدند

ایمپلنت دارویی جدید محققان می‌تواند با دور زدن سیستم ایمنی بدن به راحتی دارو را در جای زخم تحویل دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این برندهای دارویی بسیاری تاکنون ساخته و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند اما همه آنها یک مشکل اساسی در استفاده بالینی دارند. بدن همه آنها را به عنوان […]

ایمپلنت دارویی جدید محققان می‌تواند با دور زدن سیستم ایمنی بدن به راحتی دارو را در جای زخم تحویل دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این برندهای دارویی بسیاری تاکنون ساخته و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند اما همه آنها یک مشکل اساسی در استفاده بالینی دارند. بدن همه آنها را به عنوان یک جسم خارجی تشخیص داده آن را در بافت زخم محصور می‌کند. بدین ترتیب امکان جداسازی آن به سختی انجام خواهد شد.

محققان ایمپلنت آزمایشی جدیدی را ساخته‌اند که در زمان شکل‌گیری بافت تغییر شکل داده و می‌تواند بر مشکلات موجود غلبه کند. دانشمندان دانشگاه گالوی از اسکاتلند ایمپلنت دارویی جدیدی را با نام مخزن نرم دینامیکی فیبروسنسینگ توسعه داده اند. این دستگاه دارای یک بدنه نرم بوده و به همراه یک غشای خارجی متخلخل و از نوع رسانا می‌تواند به طور دائم سیگنال‌های الکتریکی را عبور دهد. هنگامی که سلول‌های بافت زخم در حال مسدود کردن منافذ غشا هستند سیگنال مختل خواهد شد. در این زمان افزایش امپدانس الکتریکی تشخیص داده شده و الکترونیک یکپارچه باعث باد کردن و خالی کردن ایمپلنت میشود.

این کار باعث خواهد شد تا رشد بافت زخم برای مدت کوتاهی متوقف شود. در صورت تکرار مجدد رشد بافت این عمل توسط ایمپلنت تکرار خواهد شد. دکتر ریچل بیتی، از محققان این پژوهش و نویسنده این مقاله می گوید: این فناوری چه توسعه آن با کمک رباتیک نرم انجام شده است می تواند در آینده به ساخت دستگاه های پیشرفته با قابلیت ماندگاری طولانی در بدن بیمار بیانجامد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال