تلاش پژوهشگران برای درمان بیماری ام اس با کمک یک مولکول

محققان دانشگاه آلبرتا روش جدیدی را برای درمان بیماری ام اس با کمک نوعی مولکول جدید ابداع کردند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از دانشگاه آلبرتا در پژوهش جدیدی تلاش کردند تا یک مولکول به نام فراکتالکین را برای درمان بیماری ام اس به کار بگیرند. به گفته این پژوهشگران این […]

محققان دانشگاه آلبرتا روش جدیدی را برای درمان بیماری ام اس با کمک نوعی مولکول جدید ابداع کردند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از دانشگاه آلبرتا در پژوهش جدیدی تلاش کردند تا یک مولکول به نام فراکتالکین را برای درمان بیماری ام اس به کار بگیرند. به گفته این پژوهشگران این مولکول می تواند به افزایش میلین برای تولید سلول های مغز کمک کند.

 میلین عامل اصلی بیماری ام اس به شمار می رود. این سلول همانند یک عایق در اطراف عصب قرار دارد و در اثر التهابات ناشی از بیماری ام اس و یا مشابه آن از بین می رود. نبود این عایق در نهایت به بروز مشکلات عصبی می‌انجامد. تاکنون درمان‌های بسیاری برای مدیریت این بیماری و کاهش سرعت پیشروی آن به کار گرفته شده اند. اما در همه این درمانها نیاز است تا مجدداً میلین از دست رفته دوباره احیا شود. به همین دلیل روشی که بتواند روند میلین سازی را افزایش دهد مطلوب خواهد بود.

 آناستاسیا ورو نوا، استادیار بخش ژنتیکی دانشگاه و یکی از محققین این پژوهش گفته است: عامل اصلی تولید سلول های مغزی مانند الیگودندروسیت ها همان سلول های بنیادی عصبی هستند که در سیستم عصبی مرکزی و سیستم عصبی پیرامونی قرار دارند. تولید میلین نیز توسط این سلولها انجام می‌گیرد. مغز نیز از طریق رشد این سلولهای بنیادی عصبی ساخته می شود. سلول های بنیادی عصبی در مغز بزرگسالان نیز وظیفه تهیه سلول های آسیب دیده از جمله الیگودندروسیت ها را بر عهده دارند. این آزمایش می‌تواند کمک کند مولکول‌هایی شناسایی شوند که با بیدار کردن سلولهای بنیادی عصبی جای خالی الیگودندروسیت ها را پر کنند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال