چکمه های رباتیک با کمک هوش مصنوعی سرعت راه رفتن را افزایش می دهند

گروهی از مهندسان نوعی چکمه آهنین یا همان اسکلت بیرونی توسعه دادند که می تواند به افراد کم توان کمک کند تا سریع تر راه بروند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه استنفورد نوعی چکمه فلزی ساختند که پس از پوشیدن با صرف انرژی کمتر می توان با سرعت بیشتری راه […]

گروهی از مهندسان نوعی چکمه آهنین یا همان اسکلت بیرونی توسعه دادند که می تواند به افراد کم توان کمک کند تا سریع تر راه بروند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه استنفورد نوعی چکمه فلزی ساختند که پس از پوشیدن با صرف انرژی کمتر می توان با سرعت بیشتری راه رفت. هدف از ساخت این چکمه ها کمک به افراد دارای آسیب در ناحیه پا و مشکلات حرکتی بوده است. درون این چکمه قاب فیبر کربنی و یک موتور قرار دارد. موتور درون این چکمه با کشیدن کابل موجود در آن باعث خم شدن پا میشود و زمانی که پا با فشار به زمین گام بر می دارد با افزایش نیرو باعث سریع تر راه رفتن میشود.

تاکنون دستگاه های کمکی بسیاری مانند این چکمه ساخته شده است اما مزیت اصلی این دستگاه نیرویی است که بصورت حداکثری ارائه می‌شود. همچنین این چکمه می تواند بصورت مجزا و سفارشی نیروی کمکی به کاربر دهد. پاتریک اسلید، از پژوهشگران ارشد این پروژه می گوید: استفاده از یک مدل ماشینی که بهترین الگوی حرکتی را استفاده می کند، به عنوان پیشرفت اصلی در کار مابشمار می رود. این مدل از داده های حسگر قابل حمل از اسکلت استفاده خواهد کرد.

این موضوع بسیار مهم است. زیرا هر فرد بصورت منحصر بفرد دارای الگوی حرکتی متفاوتی است. به گفته این محققان تمامی دستگاههای اسکلتی حرکتی تنها به نمونه های آزمایشگاهی محدود بودند. بطوری هیچ کدام نتوانسته بودند از انرژی مصرفی بکاهند یا سرعت راه رفتن را افزایش دهند. البته دلیل اصلی آن نیز طراحی بسیار تخصصی اسکلت پا، ماهیچه ها و تاندون ها است که کمک می کند تا بطور کارآمد راه برویم. با این وجود اسکلت بیرونی ساخته شده می تواند عمل راه رفتن را بسیار سریعتر و بهتر برای انسان فراهم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال