ماکت رآکتور سفر به ماه توسط رولزرویس رونمایی شد

شرکت رولزرویس از یک ماکت رآکتور هسته ای رونمایی کرد که قرار است برای سفر به ماه مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با افزایش تعداد کشورها و شرکت های خصوصی برای سفر سرنشین دار به ماه و گترش فعالیت ها در اعماق فضا، نیاز با یک منبع انرژی […]

شرکت رولزرویس از یک ماکت رآکتور هسته ای رونمایی کرد که قرار است برای سفر به ماه مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با افزایش تعداد کشورها و شرکت های خصوصی برای سفر سرنشین دار به ماه و گترش فعالیت ها در اعماق فضا، نیاز با یک منبع انرژی مطمئن به غیراز صفحات خورشیدی خواهد بود.

شرکت رولزرویس با استفاده از بودجه ۳.۶ میلیون دلاری آژانس فضایی بریتانیا نوعی رآکتور برای رفع نیازها در آینده توسعه داده است. این رآکتور پیشرفته به گونه ای طراحی شده که علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز در ماه، می تواند پایگاه های سطح ماه را نیز گرم کند‌. بدین ترتیب فضانوردان برای گرم شدن در شب‌های فوق العاده سرد ماه به آن نیاز دارند.

در طراحی این رآکتور تامین انرژی برای سیستم های نیروی محرکه الکتریکی و دیگر پیشرانه ها نیز در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب محدوده ماموریت از منظومه شمسی نیز فراتر خواهد رفت. البته این تنها یک ماکت بوده و تا ساخت یک راکتور واقعی در دهه آینده بسیار فاصله دارد.

ماکت ساخته شده در واقع یک پیش نمایش محسوب میشود که در آن طرح اولیه میکرو رآکتور را همراه با سیستم انتقال حرارت و میله های سوختی نشان می دهد. طبق گفته شرکت سازنده این رآکتور از نوع شکافت بوده و همانند رآکتورهای تجاری روی زمین کار می کند. طراحی پیشرفته آن نیز به گونه ای است که می تواند از توپ های سوختی متشکل از اورانیوم، کربن و اکسیژن به جای میله های سوختی استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال