[شایعه] نکسوس 5 2015 ال‌جی بر پایه طراحی جی 4 این شرکت ساخته نخواهد شد

احتمالا به تازگی شایعات و خبر‌‎‌های زیادی در مورد گوشی‌های آینده شرکت گوگل شنیده‌اید. آخرین شایه منتشر شده نیز مربوط به احتمال تولید دو گوشی نکسوس در سال جاری می‌باشد که یکی از آنها به دست کمپانی ال‌جی و دیگری توسط شرکت هوآوی طراحی خواهد شد. بر‌اساس اطلاعات منتشر شده از وبلاگ خبری AndroidPit، طراحی سخت‌افزاری […]

احتمالا به تازگی شایعات و خبر‌‎‌های زیادی در مورد گوشی‌های آینده شرکت گوگل شنیده‌اید. آخرین شایه منتشر شده نیز مربوط به احتمال تولید دو گوشی نکسوس در سال جاری می‌باشد که یکی از آنها به دست کمپانی ال‌جی و دیگری توسط شرکت هوآوی طراحی خواهد شد. بر‌اساس اطلاعات منتشر شده از وبلاگ خبری AndroidPit، طراحی سخت‌افزاری گوشی نکسوس آینده شرکت ال‌جی بر پایه طراحی نکسوس 4 ساخته شده توسط این شرکت در سال‌های پیشین نخواهد بود. در این میان کمپانی‌های گوگل و ال‌جی نیز اعلام کرده‌اند که در حال برنامه‌ریزی برای ساخت گوشی‌ هوشمند بسیار پیشرفته‌ای از ابتدا (از صفر) هستند.

تا قبل از تولید گوشی نکسوس 6 توسط شرکت موتورولا، تمامی گوشی‌های تولید شده تحت نام نکسوس بر اساس طراحی گوشی‌های پرچمدار محبوب زمان خود ساخته شده بودند. برای مثال گوشی‌ نکسوس وان گوگل به تقلید از گوشی دیزایر اچ‌تی‌سی، گوشی نکسوس اس به دنبال طراحی گوشی گلکسی اس سامسونگ، گوشی گلکسی نکسوس گوگل که مدل اصلاح شده گوشی گلکسی اس 2 سامسونگ بود. گوشی نکسوس 4 که طراحی آن بر گرفته از گوشی آپتیموس جی ال‌جی بوده و بالاخره گوشی نکسوس 5 گوگل که از باز‌طراحی گوشی جی 2 ال‌جی بوجود آمد.

با تولید گوشی نکسوس 6 این رویه به انتها خود رسید و شرکت‌های موتورولا و گوگل گوشی کاملا جدیدی را طراحی و تولید کردند. اگر این شایعه حقیقت داشته باشید، کمپانی ال‌جی دومین شرکتی خواهد بود که این رویه جدید را دنبال کرده و دست به طراحی و تولید گوشی کاملا جدیدی می‌زند. البته بر‌اساس گزارشات منتشر شده این گوشی هوشمند فعلا با نام نکسوس 5 2015 خوانده می‌شود و گفته می‌شود که تغییر نام گوشی نیز یکی از موارد مورد بحث در آینده خواهد بود.

مسلما بروز‌رسانی‌های جدید گوشی ال‌جی هرچه که باشد در بوجود آمدن حس خوب کاربران نسبت به آن بسیار موثر خواهد بود، اما فعلا مسئله مهم‌ و بحث‌برانگیز‌تر، نوع تراشه احتمالی تعبیه شونده بر روی این گوشی خواهد بود. سال پیش گوشی نکسوس 6 از بهترین تراشه اندرویدی موجود در زمان خود یعنی تراشه اسنپدراگون 805 کوآلکام استفاده نمود. هم اینک تراشه اگزینوس 7420 سامسونگ، قدرتمند‌ترین و سریع‌ترین چیپست موجود در بازار است، اما مسلما کمپانی ال‌جی مایل به قرار دادن تراشه‌ای نخواهد بود که به دست رقیب سر‌سخت و همشهری خود طراحی و تولید شده باشد. در حقیقت سوال اینجا‌ست که کمپانی‌های گوگل و ال‌جی برای گوشی آینده نکسوس چه تصمیمی خواهند گرفت. در این حالت و با رد دیگر گزینه‌ها، دو گزینه باقی می‌ماند. یکی استفاده از بهترین تراشه حال حاضر شرکت کوآلکام یعنی اسنپدراگون 810 می‌باشد که به دلیل مشکلات مربوط به افزایش دمای آن در حالت‌ اجرای برنامه‌های سنگین کمی مورد کم لطفی کاربران  شرکت‌ها قرار گرفته است. گزینه دوم نیز استفاده از تراشه کمی سطح پایین‌تر اسنپدراگون 808 کوآلکام می‌باشد که هم اینک بر روی گوشی جی 4 ال‌جی در حال استفاده بوده و مسلما این گزینه محتمل‌تری برای نکسوس آینده ال‌جی خواهد بود.

با توجه به رسم قدیمی گوگل در معرفی گوشی‌های خود به همراه آخرین بروز‌رسانی نرم‌افزاری اندروید، به احتمال زیاد گوشی نکسوس آینده این شرکت به طور پیش‌فرض دارای نسخه M سیستم عامل اندروید خواهد بود و در فصل پاییز مورد رونمایی قرار خواهد گرفت. در حال حاضر اطلاعات موثق و درست منتشر شده از مشخصات سخت‌افزاری گوشی آینده ال‌جی و گوگل بسیار نادر بوده و کماکان منتظر اطلاعات جدید از این گوشی هوشمند خواهیم بود.

با این تفاسیر به نظر شما آیا گوشی هوشمند آینده گوگل از بالا‌ترین سطح تراشه‌های موجود در بازار استفاده خواهد کرد یا مثل سال‌های دور دوباره شاهد معرفی گوشی میان‌رده و نسبتا ضعبفی و در عین حال ارزان قیمتی خواهیم بود؟!

در پایان توجه شما را به تعدادی از تصاویر گوشی نکسوس 5 ال‌جی ساخته شده در سال 2013 جلب می‌کنیم:

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال