جریمه ۹.۸ میلیون دلاری برای سامسونگ به دلیل گمراه کردن مشتریان

سامسونگ با انتشار ادعاهای نادرست در مورد بخش قابلیت های گوشی های هوشمند خود در تبلیغات مبلغ ۹.۸ میلیون دلار جریمه شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ به دلیل ادعای نادرست در مورد یکی از قابلیت های گوشی سری گلکسی خود در استرالیا به گمراه کردن مشتریان متهم شده است […]

سامسونگ با انتشار ادعاهای نادرست در مورد بخش قابلیت های گوشی های هوشمند خود در تبلیغات مبلغ ۹.۸ میلیون دلار جریمه شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ به دلیل ادعای نادرست در مورد یکی از قابلیت های گوشی سری گلکسی خود در استرالیا به گمراه کردن مشتریان متهم شده است و اکنون مبلغ ۹.۸ میلیون دلار جریمه نیز باید پرداخت کند. طبق دستور دادگاه فدرال در استرالیا این شرکت باید مبلغ ۹.۸ میلیون دلار آمریکا در مدت 30 روز پرداخت کند.

 همچنین هزینه دادرسی به مبلغ ۱۴۰ هزار دلار نیز بر عهده سامسونگ است که به کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا بپردازد. این کمیسیون در مورد این ادعا به مدت ۴ سال به تحقیق پرداخته بود. در این اتهام سامسونگ به گمراه کردن مشتریان در مورد مقاومت در برابر آب برای سری گلکسی جریمه شد. طبق گزارش منتشر شده توسط گیزمو چاینا، سامسونگ در مورد برخی گوشی های سری گلکسی خود ادعای نادرستی را مطرح کرده بود. این ادعا در مورد مقاومت این گوشی ها در آب در آگهی های منتشر شده در سال های 2016 تا 2018 بوده است. در این ادعا گوشی های مدل گلکسی A7 2017، گلکسی A5 2017، گلکسی S7 Edge، گلکسی S7، گلکسی S8، گلکسی S8 Plus و گلکسی نوت ۸ نام برده شده اند.

این در حالیست که گوشی های موردنظر تنها در مقابل پاشش آب مقاوم هستند و نمی توانند در عمق آب مقاوم باشند. به همین دلیل مشکلاتی را برای دارندگان خود در زمان استفاده در دریا و یا استخر ایجاد کرده اند. در یکی از این آگهی ها گوشی سامسونگ را نشان می دهد که پس از خیس شدن می تواند شارژ شود. اما در واقع خیس شدن باعث آسیب به درگاه شارژ گوشی شده و مانع شارژ شدن آن خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال