شایعه: گلکسی اس 8 سامسونگ بدون دکمه فیزیکی هوم و با نمایشگر بدون حاشیه معرفی می‌شود

سامسونگ از زمان معرفی اولین پرچمدار خود تا کنون از دکمه‌ی فیزیکی هوم استفاده کرده است ولی گزارش‌های جدید حاکی از عدم ادامه‌ی این روند در گوشی گلگسی اس 8 است. بر همین اساس، این گوشی به صفحه‌ای با پوشش قابل لمس در قسمت جلویی دستگاه مجهز خواهد شد و خبری هم از دکمه‌ی هوم […]

سامسونگ از زمان معرفی اولین پرچمدار خود تا کنون از دکمه‌ی فیزیکی هوم استفاده کرده است ولی گزارش‌های جدید حاکی از عدم ادامه‌ی این روند در گوشی گلگسی اس 8 است. بر همین اساس، این گوشی به صفحه‌ای با پوشش قابل لمس در قسمت جلویی دستگاه مجهز خواهد شد و خبری هم از دکمه‌ی هوم و ناهمواری در سطح آن نخواهد بود.

احتمالاً با استفاده از چیپ Qualcomm ultrasonic fingerprint reader که قابلیت پنهان شدن برخی کنترل‌ها در زیر صفحه فراهم ساخته، حسگر اثر انگشت این دستگاه هم با صفحه یکپارچه خواهد شد. همانند چیزی که اخیراً در گوشی‌های Mi 5s و Mi Mix شاهد بودیم.

صفحه‌ی نمایش این گوشی همچون پرچمداران پیشین سوپر امولد باقی خواهد ماند ولی به‌نظر می‌رسد قرار است از نوع PenTile به full RGB matrix ارتقا پیدا کند. همچنین، باید منتظر صفحه‌ای با لبه‌های منحنی باشیم که در سایزهای 5.1 و 5.5 (شاید حتی بزرگتر) تولید می‌شوند.

منابع داخلی این شرکت خبر داده‌اند که سامسونگ درحال تلاش برای معرفی این گوشی در اسفندماه است ولی به‌دلیل تست‌های برنامه‌ریزی شده‌ی گسترده، ممکن است این زمان تا اواخر فروردین ماه نیز به تاخیر بیفتد. تحلیلگری از موسسه‌ی HMC چنین ادعا کرده است که امنیت دستگاه‌های معرفی شده بیش از هر نوآوری برای این شرکت اهمیت دارد.

همچنین بر اساس گزارش‌ها و بر خلاف تصور، حضور دوربین دوگانه را در این گوشی شاهد نخواهیم بود؛ ولی سامسونگ احتمالاً مشغول کار بر روی قابلیت “دستیار دیجیتالی در خانه” است که به‌وسیله‌ی Viv Labs توسعه داده شده است.

سامسونگ هیچ‌یک از این موارد را رسماً تایید نکرده است ولی چیزی که واضح است رقابت سرسختانه‌ی سامسونگ در میدان اسمارت‌فون‌ها است. چند روز پیش هم شایعه‌ی استفاده‌ی اپل از OLED ها را شاهد بودیم که البته تولید OLED ها در ابعاد موردنیاز اپل کاری دشوار است. کمپانی شیائومی هم پیش از این دستگاه‌‌هایی با صفحه‌ی یکپارچه و با استفاده از ایده‌های سامسونگ را معرفی کرده بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال