گلکسی S8 سامسونگ با سنسور اثرانگشت در پشت دستگاه عرضه می‌شود

هر روز شاهد انتشار شایعه‌های زیادی درمورد پرچمداران شرکتهای بزرگ هستیم. حالا و در جدیدترین آن‌ها، به‌نظر میرسد قرار است پرچمدار بعدی سامسونگ، گلگسی اس 8، از سنسور اثر انگشتی در پشت آن استفاده کند. پیش از این در خبرها شنیده بودیم که احتمالاً گلگسی اس 8 سامسونگ از صفحه نمایشی یکپارچه و بدون دکمه‌ی […]

هر روز شاهد انتشار شایعه‌های زیادی درمورد پرچمداران شرکتهای بزرگ هستیم. حالا و در جدیدترین آن‌ها، به‌نظر میرسد قرار است پرچمدار بعدی سامسونگ، گلگسی اس 8، از سنسور اثر انگشتی در پشت آن استفاده کند. پیش از این در خبرها شنیده بودیم که احتمالاً گلگسی اس 8 سامسونگ از صفحه نمایشی یکپارچه و بدون دکمه‌ی فیزیکی هوم عرضه خواهد شد. حالا و پس از تست‌های انجام شده بوسیله سامسونگ بروی این نوع صفحه نمایش‌ها، ظاهراً حسگر اثر انگشت یکپارچه شده با صفحه نمایش دقت لازم برای استفاده در پرچمدار بعدی این شرکت را نداشته است. به همین دلیل هم سامسونگ به فکر طراحی این حسگر در قاب پشتی دستگاه افتاده است.

ولی شاید بپرسید که چرا دکمه‌ی فیزیکی هوم وجود نخواهد داشت؟ منابع خبری گوناگونی تایید کرده اند که سامسونگ در نسل بعدی پرچمداران خود از صفحه نمایشی بدون برآمدگی استفاده خواهد کرد که تمام بخش جلویی دستگاه را پوشش خواهد داد. یکی از شرکتهای همکار سامسونگ این هفته از نسل جدیدی از سنسورهای اثر انگشت خود رونمایی کرد که از آن می‌توان در زیر صفحه‌های نمایش استفاده کرد. بنابراین همه انتظار داشتند که این حسگر بصورت اختصاصی برای استفاده در گلگسی اس 8 ساخته شده باشد؛ ولی ظاهراً اینطور نیست.

علاوه بر این‌ها، گلگسی اس 8 سامسونگ با حسگر عنبیه‌ی استفاده شده در گلگسی نوت 7 عرضه خواهد شد. برای این حسگر یک دوربین اختصاصی طراحی و ساخته شده است. البته LG توانسته است تکنولوژی استفاده از یک دوربین هم برای حسگر عنبیه و هم به عنوان دوربین دستگاه را پیاده سازی کند. هرچند که این تکنولوژی به اندازه‌‌ی اثر انگشت محبوب نیست، ولی با این حال شجاعت سامسونگ در استفاده از این حسگر بسیار جالب توجه است.

ما این خبر را در بخش خبرهای ” محتمل ” دسته بندی میکنیم. چراکه همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، این‌ خبرها شایعه هستند و هیچ منبع رسمی هنوز آن‌ها را تایید نکرده و احتمالاً تا زمان معرفی رسمی گلگسی اس 8 برای فهمیدن آن باید منتظر بمانیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال