سامسونگ: در برابر شکایت اخیر هوآوی مقابله به مثل خواهیم کرد

اخیرا اعلام شده است که شرکت سامسونگ در کشورهای چین و امریکا از پتنت‌های هواوی در محصولات خود استفاده کرده است. در حقیقت شرکت چینی هواوی مدعی است که سامسونگ بدون در اختیار داشتن مجوزی رسمی، اقدام به استفاده از پتنت‌های فناوری 4G این شرکت کرده است؛ اما سامسونگ نیز در این زمینه عقب ننشسته […]

اخیرا اعلام شده است که شرکت سامسونگ در کشورهای چین و امریکا از پتنت‌های هواوی در محصولات خود استفاده کرده است. در حقیقت شرکت چینی هواوی مدعی است که سامسونگ بدون در اختیار داشتن مجوزی رسمی، اقدام به استفاده از پتنت‌های فناوری 4G این شرکت کرده است؛ اما سامسونگ نیز در این زمینه عقب ننشسته است. آهِنگ سو هو، معاون ارشد شرکت سامسونگ این طور در مورد این مسئله پاسخ داده و گفته که سامسونگ نیز مقابله به مثل کرده و درخواستی در این حیطه تنظیم خواهد کرد. این مقام مسئول این طور اضافه می‌کند که: “ما نیز اقدامات متقابلی انجام داده و این مورد شامل طرح دعوی در دادگاه رسمی نیز خواهد بود”.

شرکت هواوی در دادگاه امریکا از شرکت سامسونگ به دلیل تخلف و استفاده غیرمجاز از 11 پتنت این شرکت در رابطه با استفاده از فناوری 4G LTE در گوشی‌های هوشمند شکایت کرده است. در حالی که شرکت هواوی به طور دقیق در این درخواست خود میزان دریافتی از این بابت را ذکر نکرده است؛ اما می‌توان به صورت آشکار پیش‌بینی کرد که به دنبال آن شرکت سامسونگ به احتمال بسیار زیاد می‌بایست درصدی از میلیارد دلاری سودی که از این بازار داشته است را به این شرکت چینی تقدیم نماید. البته جالب است بدانید که در این میان شرکت هواوی نیز هیچ درخواستی مبنی بر توقف فروش این سری از دستگاه‌ها در کشور امریکا نداده است.

علاوه بر آن هواوی طرح شکایت مشابهی را در دادگاه شهر شن‌ژن چین نیز تنظیم کرده و ارائه داده است. در این طرح دعوی نام بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند دنیا (شرکت سامسونگ با سهم 23.2 درصدی از فروش گوشی‌های هوشمند) و و همچنین سومین تولیدکننده بزرگ (شرکت هواوی با سهم 8.3 درصدی از فروش گوشی‌های هوشمند) به چشم می‌خورد. البته در این میان شرکت هواوی به شکایت متقابل توسط سامسونگ تهدید شده است. البته هواوی امیدوار است که شرکت سامسونگ در این مورد وضع را تشدید نکرده و اوضاع را بحرانی نکند. ویلیام پلامر، سخنگوی شرکت هواوی در این رابطه این طور اضافه می‌کند که: “شرکت هواوی در زمینه اجرای قوانین در مورد استفاده از پتنت‌ها و یا استفاده متقابل از پتنت‌های شرکت‌های دیگر، سابقه بسیار درخشانی دارد. امیدواریم شرکت سامسونگ در این مورد بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ نماید “.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال