سامسونگ به دلیل نقض پتنت از هوآوی شکایت کرد

سال‌های طولانی است که کمپانی‌های مختلف، شرکت‌های چینی متعددی همچون شیائومی، هواوی،‌ اوپو یا دیگر موارد این چنینی را به نقص حقوق مربوط به طراحی گوشی‌های هوشمند و تقلید از آنها متهم کرده‌اند. جالب است بدانید که پنج سال پیش بود که شرکت سامسونگ به همین طریق از سوی شرکت اپل متهم گشت. هم اینک […]

سال‌های طولانی است که کمپانی‌های مختلف، شرکت‌های چینی متعددی همچون شیائومی، هواوی،‌ اوپو یا دیگر موارد این چنینی را به نقص حقوق مربوط به طراحی گوشی‌های هوشمند و تقلید از آنها متهم کرده‌اند. جالب است بدانید که پنج سال پیش بود که شرکت سامسونگ به همین طریق از سوی شرکت اپل متهم گشت. هم اینک شرکت سامسونگ است که در حال متهم کردن یک شرکت چینی می‌‌باشد.

به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ در چین اقدام به ارائه یک طرح دعوی برای شرکت هواوی در زمینه نقص حقوق مربوط به پتنت‌های این شرکت کره‌ای کرده است. در صورت به اثبات رسیدن این دادخواهی، شرکت هواوی می‌بایست به میزان 24.1 میلیون دلار غرامت پرداخت کرده و از طرفی تولید و فروش گوشی‌های هوشمند بسیار زیادی از برند آنر این شرکت در کنار گوشی هوشمند میت 8 متوقف خواهد شد.

البته بهتر است بدانید که دعوای میان این دو شرکت تازگی ندارد. اوایل سال میلادی جاری بود که شرکت هواوی نیز کمپانی سامسونگ را نقص حقوق پتنت مربوط تکنولوژی 4G، سیستم عامل‌ها و همچنین رابط کاربری متهم ساخت. سپس شرکت سامسونگ یک درخواست دیگر در مقابل آن ارائه داد که باعث می‌شد شرکت هواوی در نهایت آن 12 میلیون دلار غرامت بپردازد.

در بیانیه‌ای که در مورد آخرین دادخواهی شرکت سامسونگ منتشر شده است،‌ سخنگوی مربوطه در این زمینه به خبرگزاری رویترز اعلام می‌کند که: “با این که تمامی تلاش خود را به منظور خاتمه دادن به این مسئله به شکلی دوستانه اعمال کردیم،‌ اما متاسفانه به نظر می‌آید به جای دفاع از حقوق مالیکت معنوی خود لازم باشد از راه قانونی در این زمینه وارد شویم.” این طور که به نظر می‌رسد احتمالا در آینده شاهد کشمکش دادگاهی بزرگی میان این دو شرکت همانند آن چیزی که میان شرکت‌های اپل و سامسونگ تا چند سال پیش شاهد بودیم، باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال