سامسونگ موفق به تولید اولین هاردهای جامد 16 ترابایتی جهان شد

به نظر می‌رسد که مهندسین چشم‌بادامی کره به خوبی می‌دانند که چگونه می‌توانند افراد را متعجب کنند. به همین جهت، به تازگی آنها از جدیدترین هارد جامد خود با ظرفیت 16 ترابایت رونمایی نمودند و موفق شدند تا پرظرفیت‌ترین هارد را در جهان تولید نمایند. این هارد جامد حتی از هاردهای مکانیکی نیز ظرفیت بیشتری […]

به نظر می‌رسد که مهندسین چشم‌بادامی کره به خوبی می‌دانند که چگونه می‌توانند افراد را متعجب کنند. به همین جهت، به تازگی آنها از جدیدترین هارد جامد خود با ظرفیت 16 ترابایت رونمایی نمودند و موفق شدند تا پرظرفیت‌ترین هارد را در جهان تولید نمایند. این هارد جامد حتی از هاردهای مکانیکی نیز ظرفیت بیشتری دارد.

سال گذشته بود که کمپانی Western Digital و Seagate با معرفی هاردهای مکانیکی 8 و 10 ترابایتی، اولین هاردهای با ظرفیت بسیار بالا را معرفی نمودند. چند ماه پیش نیز شرکت Fixstars با معرفی هارد جامد 6 ترابایتی خود، موفق شد تا با ظرفیت‌ترین هارد جامد جهان را معرفی کند و حالا سامسونگ، با هارد جامد 16 ترابایتی و 2.5-اینچی خود، قصد دارد دنیای کامپیوتر را متحول کند. هر چند این شرکت قصد دارد تا وارد بازار سرورها و شبکه‌های کامپیوتری شود و در آینده به فکر عرضه‌ی عمومی هاردهای خود باشد.

طبق گزارش‌های Golem.de، در اجلاس سران Flash Memory که سال جاری برگزار شده بود، کمپانی سامسونگ از مجموع 48 درایو خود، حجمی برابر با 768 ترابایت را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. این درایوها به قدری سریع هستند که می‌توانند در هر ثانیه، بیش از 2 میلیون عملیات مختلف را انجام دهند در حالی که کامپیوترهای معمولی تنها می‌توانند مابین 10,000 تا 90,000 عملیات مختلف را در هر ثانیه انجام دهند.

هاردهای جامد جدید سامسونگ با تکنولوژی‌های جدید 3bit V-NAND و به صورت 48-لایه تولید شده و به همین جهت سامسونگ نیز ادعا کرده که می‌تواند ظرفیت چیپ‌های فلش خود را دوبرابر کرده و تا 256 گیگابایت افزایش دهد. همچنین این امکان برای شرکت وجود دارد تا بتواند ظرفیت‌های هاردهای جامد فعلی خود را دو برابر کند. روش جدیدی که سامسونگ از آن در توید هاردهای جامد خود استفاده کرده، می‌تواند به سادگی امکان تولید هاردهای با ظرفیت بالا را به ارمغان بیاورد و سامسونگ را یک قدم جلوتر از دیگر رقبا نگاه دارد.

البته این تنها سامسونگ نیست که به دنبال تولید هاردهای جامد 16 ترابایتی می‌باشد. پیشتر نیز شرکت SanDisk اطلاعاتی از چیپ‌های فلش 256 گیگابایتی NAND خود با تکنولوژی 3bit V-NAND و به صورت 48-لایه وکه با همکاری توشیبا ساخته شده بود، در اختیارمان قرار قرار داده بود. البته هارد جدید این شرکت بر اساس این چیپ‌ها هنوز معرفی نشده اما سال گذشته بود که SanDisk از برنامه‌ی خود برای تولید هاردهای جامد 16 ترابایتی برای سال 2016 خبر داده بود.

اما موردی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که سامسونگ هیچ زمانی را برای عرضه‌ی هاردهای 16 ترابایتی خود مشخص نکرده و شاید همین موضوع باعث بر هم زدن تمامی تفکرات شما در مورد خرید یکی از این هاردها برای سیستم شخصی‌تان، شود. با این حال هنوز هم انتخاب‌های بسیار خوبی پیش روی شماست و این امکان برای شما وجود دارد که از هاردهای 1 ترابایتی سامسونگ که با تکنولوژی 3D V-NAND ساخته شده، استفاده نمایید. قیمت این هاردها البته کمی بالاست و برای داشتن یکی از آنها باید 360 دلار پرداخت نمایید. همچنین مدل 2 گیگابایتی از این هاردها نیز در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته که قیمت آن نیز چیزی نزدیک به 750 دلار می‌باشد.

تلاش‌های شرکت‌های مختلف در این روزها برای کاهش دادن قیمت و رسیدن به موادی که تولید هاردهای جامد را مقرون به صرفه‌تر از گذشته نماید، همچنان ادامه دارد و احتمالا در آینده، شاهد تولید هاردهای جامد ارزان‌قیمت‌تر باشیم.

پیشنهاد می‌کنم اگر تمایل دارید بیشتر با هاردهای جامد و تفاوت‌های آن با هاردهای مکانیکی آشنا شوید، مطلب قبلی ما در مورد مقایسه‌ی هاردهای مکانیکی و هاردهای جامد را مطالعه نمایید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال