حضور نمایشگر Y-OCTA گلکسی نوت 7 سامسونگ در گلکسی اس 8

شرکت سامسونگ همزمان با معرفی پرچمدار جدید خود، Galaxy Note 7، از تکنولوژی جدیدی از نمایشگرهای خود رونمایی کرد که Y-OCTA نام داشت. این فناوری باعث می‌شود تا هزینه‌ی تولید صفحه‌های نمایش کاهش یابد و درضمن ضخامت کمتری از دستگاه را نیز اشغال کنند. برخلاف نسل‌های قبلی همچون Galaxy S7 edge، که در آن‌ها لایه‌ای برای تشخیص […]

شرکت سامسونگ همزمان با معرفی پرچمدار جدید خود، Galaxy Note 7، از تکنولوژی جدیدی از نمایشگرهای خود رونمایی کرد که Y-OCTA نام داشت. این فناوری باعث می‌شود تا هزینه‌ی تولید صفحه‌های نمایش کاهش یابد و درضمن ضخامت کمتری از دستگاه را نیز اشغال کنند. برخلاف نسل‌های قبلی همچون Galaxy S7 edge، که در آن‌ها لایه‌ای برای تشخیص لمس‌های کاربر وجود داشت، در نمایشگرهای Y-OCTA، سنسورهای لمسی دستگاه در فرایند تولید به آن متصل می‌شود.

این به این معنی است که در فناوری Y-OCTA، هیچ لایه‌ی اضافی زیر نمایشگر نیست. بنابراین ضخامت صفحه کمتر می‌شود. الکترودهایی که در میان لایه‌های صفحه قرار داشتند، از این پس بروی خود صفحه نمایش قرار میگیرند. فناوری Y-OCTA بدلیل عدم استفاده از لایه‌های اضافی در تولید صفحه نمایش‌ها و عدم نیاز به خرید این لایه‌ها از شرکت‌های تولید کننده‌ی آن، هزینه‌ی پایین تری نسبت به نسل قبلی خود دارد.

گزارش جدیدی از کره حاکی از این است که کمپانی سامسونگ قصد استفاده از فناوری Y-OCTA را در صفحه نمایش پرچمدار جدید خود، Galaxy S8، دارد. البته در ادامه این گزارش بیان می‌شود که این فناوری تنها محدود به نسخه‌ی کوچکتر این دستگاه می‌باشد. شایعات حاکی از این است که گلگسی اس 8 سامسونگ در دو نسخه‌ی 5.7 اینچی و 6.2 اینچی عرضه می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که صفحه‌ی نمایش این دستگاه بیش از پیش با سایر اجزای جلوی آن مثل حسگر اثر انگشت یکپارچه شود که در نتیجه دستگاهی با لبه‌های باریکتر را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال