نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A5 سامسونگ [قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری]

در قسمت اول بررسی گلکسی A5 سامسونگ به معرفی گوشی و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی و کیفیت ساخت آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید. صفحه نمایش گلکسی A5 نمایشگر سوپر امولد گوشی هوشمند گلکسی A5 سامسونگ […]

در قسمت اول بررسی گلکسی A5 سامسونگ به معرفی گوشی و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی و کیفیت ساخت آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

صفحه نمایش گلکسی A5

نمایشگر سوپر امولد گوشی هوشمند گلکسی A5 سامسونگ دارای ابعادی برابر 5.0 اینچ بوده و دقت تصویری برابر 1280 × 720 پیکسل را ارائه می‌دهد. با این تفاسیر، چگالی تصویر این نمایشگر بر روی عدد 294 پیکسل در هر اینچ قرار می‌گیرید که از مقدار استاندارد رتینا (حداکثر میزانی از چگالی تصویر که انسان می‌تواند با چشم غیر مسلح خود، پیسکل‌های تصویر را به طور مجزا تشخیص دهد و مقدار آن برابر 326 پیکسل در هر اینچ است) کمی پایین‌تر است. اما با این حال اگر نمایشگر گوشی را خیلی به چشم خود نزدیک نکرده و سخت دنبال پیدا کردن پیکسل‌ها نباشیم، مسلما دقت تصویر فعلی برای نمایشگر این گوشی بسیار مناسب و کافی به نظر می‌رسد.

گلکسی A5 سامسونگ

از آن جایی که پنل قرار گرفته بر روی نمایشگر این گوشی از نوع OLED می‌باشد، بنابراین اندازه گیری میزان کنتراست تصاویر غیر ممکن خواهد بود (به این معنا که کنتراست تصویر بسیار عالی است) و رنگ مشکی دارای حداکثر غلظت خود بوده (به میزان صفر که بسیار عالی محسوب می‌شود) و علاوه بر آن غلظت دیگر رنگ‌ها نیز در حد بسیار بالایی قرار دارند. البته ممکن است تولید و ارائه رنگ‌ها با دقت مناسب و مطلوبی انجام نشود.

سامسونگ در زمینه تولید نمایشگر این گوشی تمامی تلاش خود را به کار بسته است تا با ایجاد حالت‌ها و مودهای مختلف، تصاویر تولید شده توسط نمایشگر را با سلایق شما تطبیق دهد. برای مثال در مود default که نوعی حالت تطبیقی و خود سازگار شونده خودکار محسوب می‌شود، پروسه پردازش رنگ‌های تولید شده توسط نمایشگر گوشی بر اساس برنامه در حال اجرا تغییر خواهد کرد. در استفاده از برنامه‌های گالری، دوربین وب گردی، تماشای فیلم و یا خواندن کتاب از اپلیکیشن Google Play Books، این حالت فعال خواهد شد. البته بهتر است بدانید که این مود در زمان استفاده از برنامه‌های ناشناس و غیر پیشفرض فعال نخواهد شد و به هیچ وجه با آنها سازگاری پیدا نخواهد کرد.

AMOLED cinema یکی دیگر از حالات مربوط به نمایشگر این گوشی می‌باشد که در عین حال، غلیظ ترین رنگ‌ها را ارائه می‌دهد. AMOLED photo نیز رنگ‌های با اشباع کمتر از مورد قبل را تولید می‌کند. با انتخاب مود Basic نیز تصاویر به نمایش در آمده بر روی نمایشگر گوشی با کمترین غلظت رنگی تولید خواهند شد.

در بررسی‌های انجام شده بر روی نمایشگر گوشی گلکسی A5 در زیر میکروسکوپ، ماتریکس الماس گونه پنتایل پنل سوپرآمولد سامسونگ بر روی نمایشگر گوشی قابل مشاهده است. این آرایش همان طراحی است که هم اینک بر روی نمایشگر گوشی‌هایی نظیر گلکسی آلفا، گلکسی اس4، گلکسی اس5 مینی و بعضی دیگر از گوشی‌های شرکت سامسونگ یافت می‌شود.

gsmarena_001

نمایشگر گوشی گلکسی A5، جزو بهترین صفحه نمایش‌هایی بود که تا به حال با آن رو‌به‌رو شدیم و این بخش از گوشی، رنگ‌ مشکی بسیار غلیظی را تولید کرده و میزان کنتراست تصویر نیز بسیار عالیست. علاوه بر آن در بررسی‌های انجام شده متوجه این موضوع شدیم که حداکثر روشنایی تصویر گوشی نیز بیشتر از حد تصورمان بوده و برای یک گوشی با پنل سوپرآمولد کمی بعید به نظر می‌رسید. البته این میزان روشنایی به امتیاز کسب شده توسط گوشی گلکسی A3 این شرکت نمی‌رسد ولی با این حال، امتیاز کسب شده بسیار مطلوب و مناسب است.

Untitled

 

به لطف تجهیز نمایشگر این گوشی به پنل سوپر امولد، میزان خوانایی تصاویر صفحه نمایش به دلیل بازتابش بسیار کم نور خورشید به چشم انسان، در حد بسیار خوبی قرار داشته و این نمایشگر توانست امتیازات بسیار رضایت‌ بخشی را از این تست بدست آورد. محتوای نمایش داده شده در زیر نور مستقیم آفتاب خوانایی خود را داشته و همچنین کنتراست تصاویر نیز کاهش تاثیر گذاری بر روی این حالت نمی‌گذارد. زوایای دید نیز بر روی این گوشی بسیار رضایت بخش بود و از جنبه‌های مختلف، نمایشگر این گوشی خوانایی خود را دارد.

Untitled

تست دوام باطری گلکسی A5

گوشی هوشمند گلکسی A5 دارای باطری با ظرفیت 2,300 میلی آمپر ساعت است اما متاسفانه این قطعه توسط کاربر قابل تعویض نبوده و امکان دسترسی فوری به آن وجود ندارد.

در این بخش هر دو نسخه تک و دو سیم کارته گوشی گلکسی A5 را مورد بررسی خود قرار دادیم. در پایان متوجه شدیم که با قرار دادن یک سیم کارت اضافی و فعال کردن این ویژگی، پنج ساعت از عمر باتری این گوشی کسر خواهد شد. البته این مقدار مربوط به امتیاز کلی گوشی می‌باشد و در زمینه قرار گیری گوشی در حالت استندبای یا همان آماده بکار، این کاهش امتیاز تاثیر بیشتری بر روی عدد پایانی خواهد داشت.

امتیاز هر دو نسخه گوشی گلکسی A5 در زمینه مکالمه صوتی تحت شبکه 3G بسیار عالی و شگفت‌آور بود و این مقدار در حالت شارژ کامل گوشی به 18 ساعت رسید. همچنین این گوشی در هر دو نسخه خود در حیطه‌های پخش فیلم و وب گردی نیز بسیار خوب بوده و امتیازات بسیار مطلوبی را از آن خود کرد. امتیازات 9 ساعت و نیم و 11 ساعت و نیم، عدد‌های ثبت شده توسط این گوشی در دو نسخه متفاوت در زمینه‌های پخش فیلم و مرورگری تحت وب هستند. (هر دو نسخه گوشی گلکسی A5 در هر سه حوزه امتیازات برابری را کسب کردند).

نسخه تک سیم کارته گوشی گلکسی A5 در زمینه تست چند حالته ما، توانست امتیاز بسیار بالای 74 ساعت را به نام خود به ثبت برساند. نسخه دو سیم کارته (Duos) این گوشی نیز تحت بررسی و آزمایش همین تست قرار گرفت و باطری آن توانست 69 ساعت دوام بیاورد. الگو و روتین انجام شده بر روی این گوشی‌ها به منظور کسب این نتایج، یک ساعت مکالمه صوتی تحت شبکه 3G، یک ساعت پخش ویدئو و یک ساعت وب گردی در 24 ساعت بوده است.

gsmarena_001 gsmarena_002

در پایان این بخش باید گفت که امتیازات حالت استندبای یا همان آماده به کار گوشی بر روی تصاویر بالا لحاظ نشده است اما بر روی امتیاز پایانی گوشی‌ها لحاظ شده است.

قابلیت‌های ارتباطی گلکسی A5

گوشی هوشمند گلکسی A5 دارای امکانات و قابلیت‌های ارتباطی بی‌سیم بسیار خوب و استانداردی است. پشتیبانی از شبکه LTE با استاندارد Cat. 4 (که با حداکثر سرعت دانلود 150 و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه شناخته می‌شود) و پوشش کامل شبکه‌های نسل دوم و سوم خطوط ارتباطی از جمله این موارد هستند.

همانطور که از پیش گفته شد گوشی گلکسی A5 سامسونگ در دو نسخه تک و دو سیم کارته به بازارهای فروش عرضه شده است ولی بهتر است بدانید که این گوشی برخلاف گوشی گلکسی A3 سامسونگ، دارای نسخه‌هایی با مشخصات سخت افزاری یکسان و مشابه بوده و از این نظر، تنها تفاوت نسخه‌های مختلف گوشی‌های گلکسی A5 در پشتیبانی از سیم کارت دوم خلاصه می‌شود. هر دو نسخه دارای LTE و NFC  بوده و از میزان حافظه RAM یکسانی بهره می‌برند. تنها ایراد موجود در نسخه دو سیم کارته این گوشی، اجبار کاربر به استفاده از سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی می‌باشد و کاربر می‌بایست در شیاری اختصاصی، تنها یکی از این دو را جای گذاری کند و در واقع امکان استفاده از هر دو مورد به طور همزمان وجود ندارد.

هر دو نسخه این گوشی دارای مدل‌های مختلف مربوط به نقاط مختلف دنیا می‌باشند که این مدل‌ها ممکن است با توجه به اختصاص داشتن به ناحیه‌های مختلف، از سرویس‌های NFC و یا LTE پشتیبانی نکنند. در نتیجه حتما می‌بایست در هنگام خریداری این گوشی و نسخه‌های مختلف آن، حتما به مدل مربوط به ناحیه عرضه گوشی نیز توجه داشته باشید تا محصولی مناسب حال خود را خریداری نمایید.

به بخش معرفی مشخصات قابلیت‌های ارتباطی این گوشی برمی‌گردیم. گلکسی A5 از وای‌فای با استاندارد a/b/g/n، هات اسپات و قابلیت‌های ارتباطی دو بانده پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر آن، این گوشی از نسل 4.0 بلوتوث به همراه LE (فناوری مصرف بهینه بلوتوث) و +ANT (به منظور ارتباط آسان و سریع گوشی با دیگر لوازم جانبی به صورت بی‌سیم) بهره می‌برد.

تجهیز این گوشی به سرویس NFC نیز، ارتباط فوری آن را با چند دستگاه هوشمند دیگر، تسریع و راحت‌ می‌کند.

گوشی گلکسی A5 دارای پورت استاندارد microUSB 2.0 بوده و از این بخش از گوشی به منظور شارژ گوشی و انتقال اطلاعات از طریق کابل microUSB استفاده می‌شود. از دیگر قابلیت‌های این بخش، پشتیبانی گوشی از سرویس کابلی خروجی تلویزیون، MHL و SlimPort است.

در پایان و برای تاکید بیشتر می‌بایست به این نکته اشاره کرد که شیار ثانویه این گوشی از سیم کارت دوم کاربر و یا یک کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. البته استفاده از هر دو مورد به طور همزمان امکان پذیر نمی‌باشد.

رابط کاربری گلکسی A5

گوشی هوشمند گلکسی A5 سامسونگ به طور پیش‌فرض از نسخه 4.4.4 سیستم عامل محبوب اندروید منسوب به کیت‌کت پشتیبانی می‌کند و این بخش نرم افزاری گوشی توسط رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ بهبود یافته است. این نسخه دقیقا همان مدلی از نسخه نرم افزاری است که بر روی گوشی گلکسی آلفا این شرکت وجود دارد اما با کمی تفاوت. در واقع این گوشی اولین دستگاه هوشمند سری گلکسی سامسونگ می‌باشد که به رابط کاربری زیبایی با تم‌های گرافیکی مجهز شده شده است.

با بخش lockscreen یا همان قفل صفحه گوشی شروع می‌کنیم. با نگاهی به این قسمت گوشی متوجه می‌شویم که طراحی آن شباهت بسیار زیادی به ظاهری لاک اسکرین‌های همیشگی محصولات کمپانی سامسونگ دارد. در این بخش امکان مشاهده اطلاعات زمان و تاریخ وجود داشته و در گوشه پایین و سمت راست نمایشگر گوشی، میانبری جهت دسترسی سریع به اپلیکیشن دوربین وجود دارد.

بخش homescreen یا همان صفحه اصلی گوشی گلکسی A5 نیز از طراحی همیشگی رابط کاربری تاچ ویز بهره می‌برد و با نگاهی به پایین نمایشگر شاهد قرار گیری چهار آیکون برنامه هستیم. این آیکون‌های برنامه می‌توانند به تعداد 5 عدد افزایش پیدا کنند و علاوه بر آن، قاب‌های هوم اسکرین نیز قابل سفارش بوده و در کنار آن می‌توانید یکی از آنها را به عنوان قاب پیشفرض صفحه اصلی خود انتخاب کنید. اپلیکیشن Flipboard نیز که یکی از برنامه‌های پیشفرض گوشی‌های شرکت سامسونگ به حساب می‌آید، در غربی‌ترین قاب صفحه اصلی گوشی قرار گرفته است. وظیفه این برنامه، بازتاب خبر‌های سیاسی اجتماعی روز دنیا است. البته سامسونگ از این برنامه با نام Briefing یاد می‌کند.

تم‌ها نیز هم اینک راه خود را به رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ باز کرده‌اند و هم اکنون در این گوشی بجز تم پیش‌فرض دستگاه، چهار تم مجزا و استاندارد دیگر نیز وجود دارد. این تم‌ها علاوه بر تغییر انیمیشن‌های انتقالی، تقریبا تمامی ظاهری رابط کاربری گوشی را تغییر می‌دهند.

ظاهر صفحه اعلانات یا notification area گلکسی A5 نیز همانند دیگر گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ می‌باشد که احتمالا تا به حال با آن رو‌به‌رو شده‌اید. اما با این تفاوت که این بخش از رابط کاربری گوشی فاقد تعدادی از امکانات تاچ ویز سامسونگ می‌باشد. Quick Connect و S Finder جزو آن دسته از مواردی هستند که آیکون آنها در این قسمت قابل مشاهده نبوده و این قابلیت‌ها در رابط کاربری این گوشی یافت نخواهند شد. در بالاترین ردیف این قسمت محلی برای انتخاب تنظیمات فوری گوشی وجود دارد که به منظور اضافه و حذف و یا جابه‌جایی آیکون‌های آن می‌توانید به میانبر بالا و سمت راست گوشه نمایشگر اشاره کنید و یا صفحه اعلانات گوشی را در ابتدا با دو انگشت خود پایین بکشید.

منو تنظیمات گوشی نیز مجموعه‌ای ستونی از آیکون‌هاست که بر اساس محتواهای مختلف دسته بندی شده است. همچنین امکان جستجو در بین تنظیمات گوشی از طریق فیلد اختصاصی که برای همین منظور ترتیب داده شده است و در بالای همین بخش قرار دارد نیز وجود دارد. علاوه بر آن امکان نمایش آیکون‌های تنظیمات گوشی به شکل زبانه‌ای نیز وجود دارد.

در بخش کشوی برنامه‌ها، اپلیکیشن‌های گوشی بر اساس ترتیب دلخواه یا بر اساس حروف الفبا چیده می‌شوند. همچنین امکان قرار دادن و دیدن تنها برنامه‌های دانلود شده توسط خود کاربر نیز وجود داشته و علاوه بر آن و در صورت عدم نیاز به برنامه‌ای خاص، میتوان به راحتی آن را مخفی کرد. همچنین در کنار آن، قابلیت غیر فعالسازی بعضی از برنامه‌های پیشفرض گوشی برای جلوگیری از مصرف بیش از حد میزان حافظه RAM گوشی نیز وجود دارد.

در قسمت task switcher یا همان منو جابه‌جایی میان برنامه‌های گلکسی A5 شاهد طراحی خاصی مشابه آن چیزی که در گوشی‌های سطح بالای گلکسی نوت4 و گلکسی اس5 این شرکت (بعد از بروزرسانی آنها به نسخه لالی‌پاپ اندروید) می‌باشد، هستیم. طراحی کارتی-چرخشی نسخه لالی‌پاپ سیستم عامل اندروید در این قسمت از گوشی گلکسی A5 قابل مشاهده می‌باشد و به منظور بستن مستقیم تمامی برنامه‌های در حال اجرا می‌توانید بر روی دکمه مخصوص به این کار در پایین نمایشگر و گوشه سمت راست آن اشاره نمایید.

گوشی هوشمند گلکسی A5 برخلاف رقیب کوچک اندام خود یعنی گلکسی A3، به دنبال بزرگ بودن نمایشگر خود دارای قابلیت‌های مختلفی جهت کار کردن راحت کاربر با گوشی از طریق یک دست می‌باشد. یکی از بهترین قابلیت‌های موجود در این بخش، کوچک سازی تمامی رابط کاربری گوشی و انتقال آن به یک سمت از نمایشگر گوشی به منظور استفاده راحت‌تر از گوشی با یک دست از همان سمت می‌باشد. امکان تغییر ابعاد پنجره کوچک شده نمایشگر گوشی و همچنین جابه‌جایی آن به اطراف نمایشگر گوشی نیز جزو دیگر ویژگی‌های قابل تنظیم از طرف کاربر می‌باشد که در این گوشی و تنظیمات آن نهفته است. دیگر قسمت‌های صفحه نمایش گوشی که جزو  پنجره به نمایش در آمده نیستند به رنگ مشکی در آمده و به همین دلیل از مصرف بیشتر باطری گوشی جلوگیری می‌شود.

دیگر ویژگی مفید گلکسی A5 که گوشی گلکسی A3 از آن بی‌بهره است، امکان ایجاد چندین پنجره از برنامه‌ها به طور همزمان تحت سرویس Multi window سامسونگ می‌باشد. امکان قرار دادن دو برنامه به طور همزمان بر روی نمایشگر این گوشی در حالت split screen mode یا همان دو نیم شدن نمایشگر گوشی وجود دارد. علاوه بر آن امکان استفاده از دو پنجره مجزا از یک برنامه خاص نیز وجود دارد. برای مثال باز کردن دو پنجره مجزا از برنامه مرورگر تحت وب گوشی که هر کدام به طور مجزا، صفحات وب مورد نظرتان را پردازش می‌کنند.

 

رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ از جمله زیباترین و کاربردی ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. اما در کنار آن این رابط نرم افزاری به دلیل سنگین بودن اجزای و تنظیمات آن و در کنار آن گرافیکی بودن محتوای ظاهری بخش‌های مختلف آن، تاثیر بسیاری زیادی را بر روی قدرت پردازشی تراشه موجود بر روی گوشی گذاشته و در مواقعی خود همین رابط کاربری موجب کند شدن روال کار با گوشی می‌شود. در واقع وجود انیمیشن‌ها و افکت‌های تصویری متفاوت و سنگین بر روی نسخه بهینه نشده کیت‌کت سیستم عامل اندروید باعث ایجاد کندی و در مواقعی، تاخیر در اجرای برنامه‌ها و باز شدن منوهای دلخواه می‌شود. البته در صورت انتشار بروزرسانی نرم افزاری این گوشی و آپدیت آن به نسخه لالی‌پاپ، امکان کم شدن این چنین مسائلی وجود خواهد داشت.

خلاصه این قسمت: در ابتدای این مقاله به بررسی جامع صفحه نمایش گوشی گلکسی A5 سامسونگ پرداختیم. با تست این بخش متوجه این موضوع شدیم که نمایشگر سوپرامولد این گوشی از دقت تصویر بسیار مناسبی بهره برده و وضوح تصویر در آن نسبتا بالاست. همچنین پنل OLED  قرار گرفته بر روی آن مانند دیگر پنل‌های ساخت سامسونگ بوده و از ویژگی‌های بارز آن، نمایش غلیظ رنگ‌ها است. علاوه بر آن وجود تنظیمات پیشرفته‌ای برای سازگاری نمایشگر گوشی برای حالات مختلف بصری کاربر از دیگر قابلیت‌های جالب این بخش به حساب می‌آید. در قسمت بررسی دقیق گوشی و مقایسه آن با گوشی‌های هوشمند دیگر در جنبه‌های مختلف نیز متوجه شدیم که گلکسی A5 دارای حداکثر میزان روشنایی تصویر بسیار مناسب و رضایت بخشی بوده و میزان زوایای دید و همچنین میزان خوانایی نمایشگر گوشی در زیر نور آفتاب برای یک گوشی در این سطح بسیار عالی و مطلوب می‌باشد. با اتمام این بخش وارد قسمت تست دوام و عمر باتری گلکسی A5 شدیم. یکی از معایب این بخش، عدم امکان جدا سازی باطری 2300 میلی آمپر ساعتی این گوشی توسط کاربر بود. از امتیازات بدست آمده در تست‌های مختلف هم اینطور دریافت شد که باطری این گوشی در زمینه مکالمات صوتی بسیار مناسب و قدرتمند عملکرده و بسیار شگفت‌آور است. در زمینه‌های پخش فیلم و مرورگری تحت وب نیز عملکرد باطری گوشی رضایت بخش است. در پایان این بخش، گوشی گلکسی A5 توانست امتیاز 74 ساعت برای نسخه تک سیم کارت و 69 ساعت دوام باطری برای نسخه دو سیم کارته را کسب کند که در نوع خود امتیاز بسیار بالایی به حساب می‌آید. گوشی گلکسی A5 از نظر قابلیت‌ها و امکانات ارتباطی نیز در حد استانداردی بود و تنها مسئله مهم در این بخش مربوط به توجه خریداران به مدل و ناحیه عرضه گوشی می‌شود. زیرا مدل‌های مختلف این گوشی برای ناحیه‌های مختلف جهان عرضه شده است و ممکن است هر کدام از آنها دارا یا فاقد سرویس‌های NFC و LTE باشند. در بخش رابط کاربری گلکسی A5 نیز به بررسی بخش نرم افزاری گوشی پرداختیم. این بخش از گوشی مجهز به نسخه قدیمی‌تر سیستم عامل اندروید بوده و با کمی کاستی، از رابط کاربری سنگین تاچ ویز بهره می‌برد. از جالب ترین و کاربردی ترین بخش‌های این قسمت، اقدام سامسونگ به طراحی تنظیماتی برای کار کردن آسان کاربر با نمایشگر نسبتا بزرگ این گوشی با استفاده از یک دست خود است.

در ادامه می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به تمامی مقالات نقد و بررسی گوشی گلکسی A5 سامسونگ دسترسی داشته باشید:

قسمت اول: معرفی گوشی و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی

قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری

قسمت سوم: بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و صفحه کلید

قسمت چهارم: بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین گوشی

قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض

پایان قسمت دوم

در قسمت بعد به بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی، کیفیت صدا، پلیر‌ها و گالری گوشی گلکسی A5 سامسونگ خواهیم پرداخت؛ کماکان با تک‎نیوز همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال