نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A5 سامسونگ [قسمت سوم: بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و صفحه کلید]

در قسمت دوم بررسی گلکسی A5 سامسونگ به معرفی گوشی و بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و صفحه کلید این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید. قدرت سخت‌ افزاری و بنچمارک‌های گلکسی A5 گوشی هوشمند گلکسی A5 سامسونگ از […]

در قسمت دوم بررسی گلکسی A5 سامسونگ به معرفی گوشی و بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و صفحه کلید این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

قدرت سخت‌ افزاری و بنچمارک‌های گلکسی A5

گوشی هوشمند گلکسی A5 سامسونگ از تراشه‌ 64 بیتی اسنپدراگون 410 کوآلکام استفاده می‌کند و میزان حافظه RAM دو گیگابایت آن را همراهی می‌کند. CPU چهار هسته‌ای این تراشه از نوع Cortex A53 با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز بوده و در عین حال دارای واحد گرافیکی آدرنو 306 نیز می‌باشد.

در نهایت باید گفت که این تراشه نسبت به نسخه اسنپدراگون 400 این شرکت تغییر زیای نکرده و تنها دلخوشی کاربر، وجود معماری 64 بیتی این تراشه (در آینده ممکن است توسعه دهندگان به منظور تولید اپلیکیشن‌هایی بهینه شده برای معماری 64 بیتی تراشه‌ها اقدام کنند) و امید به عرضه نسخه لالی‌پاپ سیستم عامل اندروید می‌باشد. در این صورت است که کاربر می‌تواند از سرعت بالای گوشی گلکسی A5 در زمینه اجرای برنامه‌های سنگین لذت ببرد.

بهتر به بخش بنچمارک‌ها و امتیازات کسب شده توسط گوشی‌ها برویم و امتیازات ثبت شده توسط تراشه گلکسی A5 را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم. مثل روال همیشه ابتدا عملکرد گوشی را در زمینه پردازش CPU و امتیازات کلی گوشی مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهیم. بنابراین تست‌های خود را از بنچمارک‌های GeekBench 3 و AnTuTu 5 شروع خواهیم کرد. در تست اول گوشی گلکسی A5 عملکرد نسبتا متوسطی را از خود نشان داد و به دلیل کسب امتیازات پایین در این قسمت، در پشت رقیبان جدی خود قرار گرفت. در تست دوم که مربوط به بنچمارک آنتوتو می‌شود، این بار گلکسی A5 بهتر عمل کرده و کمی رتبه خود را در جدول امتیازات کاهش داد.

سپس وارد تست مربوط به بنچمارک Basemark OS II شدیم. لازم است بدانید که تست مزبور بیشتر در زمینه امتیازدهی به CPU تراشه‌ها فعال بوده و سه امتیاز را به یک گوشی ارائه خواهد. اولی یک امتیاز کلی خواهد بود و گزینه‌های بعدی، امتیازات مربوط به عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای CPU گوشی می‌باشند. این بنچمارک به وضوح نشان می‌دهد که تراشه اسنپدراگون 410 گوشی گلکسی A5 دارای عملکردی متوسط و رو به ضعیف بوده و از رقبای خود در این حیطه عقبتر است و سطح امتیازی آن در این حوزه ناامید کننده بود.

Untitled Untitled Untitled Untitled Untitled

 

بعد از بررسی CPU تراشه این گوشی، نوبت به آزمایش و ارزیابی بخش GPU یا همان واحد گرافیکی تراشه می‌رسد. در واقع در این بخش عملکرد واحد گرافیکی آدرنو 306 تراشه گلکسی A5 سامسونگ مورد بررسی آماری قرار خواهد گرفت. بنچمارک GFXBench به طور اختصاصی به تست این بخش از تراشه می‌پردازد و به آن امتیازاتی را نسبت می‌دهد. این بنچمارک دارای دو بخش 2.7 T-Rex و 3.0 Manhattan می‌باشد که هر دو جزو تست‌های گرافیکی تراشه و با دقت 1080p می‌باشند. هر دو بخش این تست نیز دارای قسمت‌های onscreen (یا صفحه روشن که با توجه به دقت 720p نمایشگر گوشی انجام خواهد شد) و offscreen (صفحه خاموش که اطلاعات بر اساس دفت 1080p پردازش خواهند شد) می‌باشند که قدرت گرافیکی تراشه گوشی را بر اساس نرخ یا تعداد فریم ارائه شده از طریق واحد گرافیکی پردازنده نمایش می‌دهند.

همیشه این استاندارد را در ذهن خود داشته باشید که نرخ فریم‌ریت‌های زیر 30 یا حداکثر 24 از نظر بصری، روان به حساب نمی‌آیند و این دقیقا همان چیزی است که در مورد امتیازات مربوط به گلکسی A5 صدق می‌کند. هیچ کدام از امتیازات کسب شده توسط واحد گرافیکی آدرنو 306 خوب و رضایت بخش نبودند و به هیچ وجه عملکرد تراشه در این بخش مورد توجهمان قرار نگرفت. به این دلیل که امتیازات کسب شده در زمینه تعداد فریم‌ها بر ثانیه، میزان بسیار کمی را به خود اختصاص داده و به طور واضحی، عملکرد واحد گرافیکی آدرنو 405 تراشه اسنپدراگون 615 کوآلکام از تراشه مزبور بهتر بوده و بیشتر نظرمان را به خود جلب کرد.

تراشه این گوشی در زمینه تست مربوط به بنچمارک Basemark X نیز که مربوط به امتیازدهی به واحد گرافیکی تراشه در زمینه اجرای بازی‌های سنگین می‌شود، با اختلاف نسبتا زیاد در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 615 موجود در گوشی دیزایر 820، پشت سر آن قرار گرفت.

Untitled Untitled Untitled Untitled Untitled

 

تست بعدی مربوط به نسخه 1.1 بنچمارک کراکن می‌شود که طراحی آن توسط شرکت موزیلا انجام شده است. در این تست دستگاه‌ها در زمینه اجرا و عملکرد جاوا اسکریپت مورد بررسی قرار می‌گیرند. تست BrowserMark 2.1 نیز که مربوط به عملکرد گوشی و ارزیابی آن در زمینه قابلیت‌های HTML 5 می‌شود هم بر روی این گوشی آزمایش شد. گوشی هوشمند گلکسی A5 در حیطه بنچمارک کراکن توانست امتیازات نسبتا بالایی را کسب کند و از این نظر بسیار مورد توجه قرار گرفت. این گوشی و تراشه آن در این زمینه از بسیاری از رقیبان جدی خود بالاتر قرار گرفته و حتی توانستند بسیاری از گوشی‌ها و تراشه‌های سطح بالاتر از خود را نیز پشت سر بگذارند. مسلما کسب این امتیاز بالا به دلیل بهینه شدن نرم افزاری و هماهنگی کامل آن با سخت افزار گوشی بوده و به همین دلیل گوشی گلکسی A5 توانست به راحتی بسیاری از رقبای هم سطح و حتی بالاتر از خود را شکست دهد.

گلکسی A5 در زمینه اجرای بنچمارک بروس مارک که مربوط به عملکرد HTML 5 گوشی می‌شود نیز توانست امتیازات نسبتا بالایی را به خود اختصاص دهد و به همین دلیل شاهد برتری آن نسبت به گوشی‌های دیزایر 820 اچ‌تی‌سی با پردازنده نسبتا قدرتمند اسنپدراگون 615 و دیزایر 816 با تراشه اسنپدراگون 400 هستیم.

Untitled Untitled

 

با توجه به بنچمارک‌های اجرا شده بر روی گوشی گلکسی A5 و امتیازات کسب شده توسط آن به این نتیجه می‌رسیم که این گوشی هوشمند به هیچ وجه از نظر سرعت و عملکرد پردازنده خود در سطح گوشی‌های رده بالای بازار قرار نخواهد گرفت و در واقع نباید از آن انتظار روان بودن و یکنواختی عملکرد گوشی در هنگام اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را داشت و می‌بایست در زمینه دیگر اهداف مانند وب گردی از آن بهره برد. همانطور که شاهد بودید، تمامی بنچمارک‌ها از CPU و GPU گرفته تا تستهای مربوط به جاوا اسکریپت و HTML 5، تماما امتیازات متوسط و رو به پایینی را برای این گوشی نشان می‌دهند. با این حال نمی‌توان گفت که این گوشی در هیچ زمینه‌ای مناسب نمی‌باشد. بلکه این گوشی در زمینه اجرای برنامه‌ها و بازی‌های گرافیکی و سنگین به طور حتم با مشکل مواجه خواهد شد و در ارائه تصاویری روان و یکنواخت عاجز خواهد بود. اما اگر کاربر این گوشی هدفی جز این داشته باشد و تنها خواهان انجام کارهای روزمره و عادی با آن باشید، مسلما این گوشی مناسب حال او خواهد بود و برای این فرد و نیازهای او کاملا مناسب و کافی است.

همانطور که در قسمت قبلی این مقاله و در بخش رابط کاربری گوشی گلکسی A5 به طور کامل شرح داده شد، این گوشی دارای بخش نرم افزاری کاملی بوده و کاملا روان و سبک است و هیچ اثری از تاخیر را در آن مشاهده نخواهید کرد. بنابراین این گوشی می‌تواند شریکی مناسب برای برطرف کردن نیازهای روزانه و عادی شما باشد و به عنوان یک گوشی هوشمند‌ میان رده، وجود این سطح از امتیازات بسیار عادی به نظر می‌آید. در عین حال اگر به دنبال اجرای بازی هستید و می‌خواهید که گوشی مورد نظرتان از قدرت بیشتری برخوردار باشد و در کنار آن جزو گوشی‌های میان رده رو به بالا باشد، می‌بایست از گوشی‌هایی با حداقل قدرت پردازنده اسنپدراگون 615 استفاده کنید.

اپلیکیشن شماره‌گیری و ویژگی‌های مکالماتی گلکسی A5

گوشی گلکسی A5 دارای گیرایی و آنتن دهی بسیار قدرتمندی است و بلندی صدا در تماس‌های بر قرار شده توسط این گوشی، بسیار خوب و رضایت بخش بود. همچنین عملکرد میکروفون ثانویه گوشی در زمینه حذف صداهای نویز محیط نیز بسیار عالی بود و مکالمات انجام شده دارای صدای بسیار واضح و مناسبی بود.

شماره‌گیر این گوشی به برنامه‎ی نظیر آن در رابط کاربری تاچ‌ویز بسیار شبیه است و از تمام ویژگی‌های آن پشتیبانی می‌کند (ویژگی‌های مثل smart dial و quick dial و حتی اختصاص کلیدی برای video call).

لیست مخاطبین این برنامه بر اساس حروف الفبا چیده شده‌اند و در سمت راست نمایشگر نیز ستون الفبایی جهت اشاره و راهنمایی به سمت حروف دلخواه نام محاطبین وجود دارد. علاوه بر آن در این قسمت شاهد قرار گیری فیلدی جهت جستجوی مخاطبین نیز هستیم. از طرفی امکان انتقال مخاطبین از طریق اکانت گوگل کاربر و دیگر اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی نیز وجود داشته و این کار به سرعت و فوری و به طور خودکار انجام خواهد شد.

اپلیکیشن شماره‌گیر (dialer) این گوشی که خود زبانه‌ای از اپلیکیشن مزبور است، دارای بخش‌های مختلفی است. در بخش تماس‌ها (Logs)، جزئیات هر تماس و حتی اطلاعات پیامک آن نیز درج شده است و می‌توانید آنها را بر اساس رویدادها مختلف، فیلتر و جستجو کنید (مثل missed call یا received message). حتی سیستم جستجوی ویژه‌ای نیز طراحی شده است که به کمک آن می‌توانید به جستجوی شماره و یا مخاطب خاصی بگردید.

در ادامه، عملکرد بلندگوی مکالماتی گوشی گلکسی A5 مورد بررسی قرار گرفت و با نگاهی به امتیازات کسب شده متوجه این موضوع شدیم که بلندگوی گوشی مزبور از نظر بلندی صدا در سطح بسیار پایین قرار دارد. این بلندگو فاقد صدای واضح و عمیقی بوده و از طرفی سطح بلندی صدای آن نیز به طور قابل توجهی پایینتر از دیگر رقبای خود است. متاسفانه هیچ برنامه نرم افزاری خاصی در این زمینه نیز وجود ندارد که به بهبود قابل قبول صدای این بلندگو کمک کند.

Untitled

 

اپلیکیشن‌های پیام رسانی، ایمیل و صفحه کلید گلکسی A5

برنامه ارسال پیامک این گوشی، لیستی را در اختیار شما می‌گذارد که شما باید آن را با مخاطبان مهم خود پُر کنید. این برنامه داری ستونی از میانبر‌ها است که در واقع آیکون مربوط به مخاطبان پُر بازدید شما را نشان می‌دهد. در زیر آن نیز لیستی از تمامی مخاطبان وجود خواهد داشت. این برنامه دارای تنظیماتی به منظور انتخاب ابعاد فونت برنامه بوده و شکل ابر پیام و تصویر پس زمینه اپلیکیشن نیز قابل ویرایش و تنظیم می‌باشد. این برنامه از ثبت، ارسال و دریافت پیامک‌های متنی و چند رسانه‌ای (SMS و MMS) پشتیبانی کرده و دارای شکلک‌های بسیار زیای است.

برنامه پیام رسانی این گوشی دارای ویژگی‌ها بسیار کاربردی و منحصر به فردی است. یکی از این قابلیت‌های بسیار کاربردی، تاخیر سه ثانیه‌ای در ارسال پیامک می‌باشد (البته این مقدار تا میزان 30 ثانیه قابل افزایش خواهد بود). با استفاده از این ویژگی و در صورت اشتباه فرستاده شدن پیامک و یا اشتباه در محتوای آن، امکان لغو ارسال پیام از طرف کاربر در مدت زمان تعیین شده وجود خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های کاربردی این برنامه، مکان زمان بندی پیام‌های ارسالی بوده و مسلما این ویژگی در زمان‌های بسیار خاصی همانند تبریک روز تولد یک دوست، به کمک کاربر خواهد آمد. ابعاد رابط کاربری این برنامه از طریق کلید‌های کنترل صدای گوشی قابل تنظیم خواهد بود.

علاوه بر موارد گفته شده، این برنامه دارای ویژگی اسپم پیامک‌ها نیز بوده و پیام‌هایی با شماره‌ای خاص و یا دارای واژه‌هایی مشخص شده می‌توانند به محض دریافت مسدود شده و در محلی نگه داری شوند. با استفاده از حالت Safe mode این برنامه نیز به طور خودکار تمامی لینک‌های فرستاده شده از طریق پیامک غیر فعال شده و امکان باز کردن آنها از طریق لمس مستقیم آن نخواهد بود. همچنین این برنامه به طور خودکار لینک‌ها را از نظر وجود تهدیدات و خطرهای بالقوه مورد بررسی و اسکن قرار می‌دهد.

گوشی هوشمند گلکسی A5 همانند دیگر گوشی‌های اندرویدی دارای دو برنامه مربوط به دریافت و مشاهده ایمیل به طور پیشفرض بوده و یکی از برنامه‌ها مربوط به اپلیکیشن Gmail می‌شود و دیگر نیز با نام Email برنامه‌ای عمومی در این زمینه بوده و از تمامی اکانت‌های مربوط به POP3 و IMAP پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن ایمیل پیشفرض اندرویدی از اکانت‌های مختلفی با سرورهای متفاوت و به طور همزمان پشتیبانی کرده و ایجاد صندوق پیام ترکیبی و مشترک از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آن به حساب می‌آید. خوشبختانه این برنامه نیز همانند اپلیکیشن پیام رسانی این گوشی دارای ویژگی‌های بسیار کاربردی و مفید فیلتر پیام‌های اسپم و تاخیر در ارسال پیام به منظور لغو آن، می‌باشد و از این نظر بسیار ارزشمند و مفید است. صندوق پیام این برنامه همانند اپلیکیشن جیمیل دارای قسمتی به نام Primary بوده و از این نظر، شباهتی کاربردی با این برنامه دارد.

اپلیکیشن Gmail در دسته بندی و چینش ایمیل‌ها منحصر به فرد و ماهر است (ایمیل‌های شبکه‌های اجتماعی در یک بخش و خبرنامه‌ها در بخشی دیگر و ایمیل‎های مهم و شخصی در بخشی مجزا). در واقع تمامی ایمیل‌های غیر ضروری به بخش‌های مختلف هدایت می‌شوند تا پوشه مربوط به Primary که مربوط به ایمیل‌های اصلی و مهم کاربر می‌باشد، همیشه خلوت و به دور از شلوغی و آشفتگی باشد. برنامه جیمیل نیز همانند اپلیکیشن قبلی از چندین اکانت ایمیل کاربر پشتیبانی خواهد کرد اما تفاوت آن با برنامه Email اندروید، عدم تجهیز آن به صندوق پیامی مشترک است.

همانطور که احتمالا خبر دارید، صفحه کلید‌های مربوط به رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ دارای ردیفی مجزا به منظور قرار گیری اعداد بوده و در حقیقت باید گفت که بسیار کاربردی و مفید نیز هستند و در بسیاری از موارد به کار می‌آیند. خوشبختانه این صفحه کلید از ویژگی سوییپ تایپ پشتیبانی کرده  و می‌توانید با سرعت بیشتر و بدون برداشتن انگشت خود از روی کیبورد گوشی، به نوشتن کلمات دلخواه خود اقدام نمایید. ویژگی جابه‌جایی میان فیلدهای مختلف موجود بر روی نمایشگر گوشی از دیگر قابلیت‌های مفید و ارزشمند این صفحه کلید به حساب می‌آید. علاوه بر آن امکان قرار دادن و تعریف نشانه‌های فرعی بر روی دکمه‌های و کلیدهای این صفحه کلید (در صورت استفاده از کلمات و یا نشانه‌هایی خاص به میزان زیاد) نیز وجود دارد.

صفحه کلید گلکسی A5 در حالت Landscape یا قرار گیری گوشی در حالت افقی خود، باعث باز شدن فضای صفحه کلید شده و آن را تا بیش از نصف صفحه نمایش گوشی گسترش می‌دهد. البته به منظور دسترسی و لمس آسانتر کلیدهای این کیبورد، کناره‌های سمت راست و چپ صفحه کلید به سمت قسمت داخلی آن سوق پیدا کرده‌اند.

خلاصه این قسمت: در ابتدای این مقاله به بررسی قدرت سخت‌ افزاری و بنچمارک‌های گوشی هوشمند گلکسی A5 سامسونگ پرداختیم. در این بخش ابتدا کار خود را از بنچمارک‌ها و تست‌های مربوط به قدرت CPU تراشه گوشی شروع کردیم و سپس به بخش GPU یا واحد گرافیکی دستگاه سرک کشیده و در انتها قدرت مرورگری گوشی مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت. گوشی گلکسی A5 به دلیل استفاده از پردازنده نسبتا ضعیف اسنپدراگون 410 نتوانست امتیازات بسیار خوبی را نصیب خود کند و همانطور که از پیش انتظار می‌رفت، این گوشی در پشت سر رقبای خود و گاهی در انتهای جدول قرار گرفت. بعد از اتمام بررسی این بخش، واحد گرافیکی آدرنو 306 این تراشه مورد تحلیل آماری قرار گرفت. در این بخش نیز گوشی گلکسی A5 نتوانست از پس تست‌های سنگین گرافیکی این بخش جان سالم به در ببرد و با امتیازاتی پایینتر از 10 فریم بر ثانیه به رقابت شرم آور خود در این بخش پایان داد. اما بهترین خاطره و تجربه گلکسی A5 از قسمت بنچمارک‌های این بررسی، قرار گرفتن در تست‌های مربوط به جاوا اسکریپت و HTML 5 بود که این گوشی توانست امتیازات نسبتا بالایی را در این بخش از آن خود کند و گوشی‌های رقیب خود را با اختلافی ناچیز شکست دهد. در پایان این بخش این طور نتیجه گیری می‌شود که گوشی هوشمند گلکسی A5 به هیچ وجه به منظور اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین و گرافیکی مناسب نبوده و رفیق نیمه راه شما خواهد بود. اما مسلما این گوشی در زمینه وب گردی و مرور صفحات اینترنتی و همچنین انجام کارهای روزمره، کم نخواهد آورد و از این لحاظ  می‌توانید به طور کامل به این گوشی اعتماد کنید. سپس در قسمت بعدی، گوشی گلکسی A5 از نظر محتوای اپلیکیشن‌های شماره‌گیری، پیام‌رسانی، ایمیل و صفحه کلید مورد بررسی دقیق قرار گرفت. برنامه‌های شماره گیری، لیست مخاطبین اخیر و دفترچه تلفن این گوشی که در یک برنامه و در کنار هم قرار گرفته بودند از طریق زبانه‌هایی از هم جدا می‌شوند. اپلیکیشن دفترچه تلفن این گوشی دارای ویژگی‌های استاندارد یک برنامه اندرویدی در این زمینه بوده و دارای دسته بندی‌های الفبایی و فیلدی به منظور جستجو و یافتن سریع مخاطب است. در ادامه این بخش بلندی صدای بلندگوی مکالماتی گوشی مورد بررسی قرار گرفت و متاسفانه امتیازات گلکسی A5 در این زمینه بسیار ناامید کننده بوده و وضوح صدا، بلندی و رسایی آن  و همچنین عمق صدای خروجی از گوشی در حد بسیار پایین و ضعیفی قرار داشت. هرچند عملکرد سیستم حذف صدای نویز محیط آن قابل تحسین بود. در ادامه بررسی، ویژگی‌های بسیار کاربردی اپلیکیشن پیام رسانی گلکسی A5، نظرمان را به خود جلب کرد. این برنامه قادرست تا مدت زمان سه ثانیه (که تا 30 ثانیه قابل افزایش است)، پیام‌های ارسال شده از طریق گوشی را در صورت وجود و احساس هرگونه اشتباه در آن از طریق فرمان کاربر لغو کند. وجود قابلیت زمان بندی ارسال پیام‌ها از دیگر ویژگی‌های مفید و کاربردی این برنامه به حساب می‌آید. علاوه بر آن این برنامه دارای قابلیت مسدود سازی پیام‌ها اسپم بوده و این موارد را از نظر شماره تلفن پیام دریافت شده و همچنین محتوای آن بررسی خواهد کرد. دیگر قابلیت مفید این برنامه امکان اسکن پیام‌ها و لینک‌های موجود در پیام‌های دریافتی بود. سپس در بخش بعدی اپلیکیشن‌های ایمیل‌ رسانی گوشی شناخته شد. این گوشی همانند دیگر گوشی‌های اندرویدی از دو برنامه در این زمینه استفاده می‌کند. اولین برنامه که Email نام دارد از چندین اکانت کاربر پشتیبانی کرده و یکی از مزیت‌های کاربردی آن، امکان قرار گیری ایمیل‌های اکانت‌های مختلف کاربر در صندوق پیامی مشترک است. تاخیر در ارسال پیام‌ها به منظور لغو فوری ارسال آنها و فیلتر پیام‌های اسپم از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این برنامه به حساب می‌آید. متاسفانه برنامه جیمیل از ویژگی صندوق پیام مشترک و ترکیبی پشتیبانی نمی‌کند. البته برنامه جیمیل این گوشی از اتصال به اکانت‌های مختلف کاربر پشتیبانی می‌کند اما نمی‌تواند پیام‌های مختلف اکانت‌های کاربر را در صندوق پیامی مشترک جای دهد. از دیگر قابلیت‌های مهم این برنامه، امکان دسته بندی ایمیل‌ها و به منظور دسترسی راحت به پیام‌های مهم و ضروری و به کناره راندن و چینش مجزای ایمیل‌های تبلیغاتی، اسپم‌ها و پیام‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی کاربر می‌باشد. در پایان این مقاله، صفحه کلید گوشی گلکسی A5 مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش بهترین ویژگی که نظرمان را به خود جلب کرد، تجهیز صفحه کلید این گوشی به ویژگی سوییپ تایپ بود. وجود ردیفی خاص از اعداد در بالای این صفحه کلید، طراحی آن را از دیگر کیبوردهای رابط کاربری‌های دیگر مجزا خواهد کرد. هرچند ترجیح می‌دادیم به دلیل صفحه نمایش و ابعاد نسب بزرگ گوشی، این بخش از قابلیت‌های تایپ و نگارش با استفاده از یک دست نیز بهره می‌برد.

در ادامه می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به تمامی مقالات نقد و بررسی گوشی گلکسی A5 سامسونگ دسترسی داشته باشید:

قسمت اول: معرفی گوشی و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی

قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری

قسمت سوم: بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و صفحه کلید

قسمت چهارم: بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین گوشی

قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض

پایان قسمت سوم

در قسمت بعد به بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین گوشی گلکسی A5 سامسونگ خواهیم پرداخت؛ کماکان با تک‎نیوز همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال