محققان عربستانی نوعی پنجره هوشمند برای انتقال بی سیم اطلاعات توسعه دادند

میتوان از پرتوهای آفتاب برای انتقال بی سیم داده ها استفاده کرد. به همین دلیل محققان نوعی شیشه هوشمند طراحی کرده اند که می تواند نور را تغییر داده و پرتوها را رمزگذاری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان تلاش کردند تا بتوانند از آفتاب برای انتقال اطلاعات استفاده کنند. این […]

میتوان از پرتوهای آفتاب برای انتقال بی سیم داده ها استفاده کرد. به همین دلیل محققان نوعی شیشه هوشمند طراحی کرده اند که می تواند نور را تغییر داده و پرتوها را رمزگذاری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان تلاش کردند تا بتوانند از آفتاب برای انتقال اطلاعات استفاده کنند. این روش می تواند نسبت به ارتباطات وای فای یا سلولار پاک تر و ارزانتر باشد.

محققان دانشگاه علم و فناوری ملک عبدالله در عربستان روشی را در دست توسعه دارند که به دوبخش تقسیم میشود. بخش اول وجود ماژولاتور نور داخل شیشه و دیگری گیرنده ای که در داخل اتاق قرار میگیرد. ماژولاتور مورد نظر در واقع یک عنصر خاص به نام شاتر کریستال مایع دو سلولی است که بصورت آرایه قرار می‌گیرد. این مایع می تواند قطب نور ورودی را به سرعت تغییر دهد. این تغییرات همانند صفر و یک در کدهای دودویی عمل کرده و با چشم انسان نیز مشاهده نمیشود. سپس گیرنده با شناسایی تغییرات نور و رمزگشایی آن به داده های ارسالی دست پیدا میکند.

این روش نسبت به روترهای وای فای که حدود ۵ تا ۲۰ وات برق استفاده می کنند تنها یک وات انرژی نیاز دارد.این انرژی را نیز می توان از یک پنل خورشیدی کوچک تهیه کرد. این سیستم برای کار خود به انرژی خورشید نیاز دارد.

طبق محاسبات انجام شده این سیستم می تواند معادل ۱۶ کیلوبایت بر ثانیه اطلاعات را انتقال دهد. محققان امیدوارند بتوانند در آینده این عدد را افزایش دهند. باسم شهاده، استاد دانشگاه و نویسنده این تحقیق می گوید: در حال حاضر سخت افزارهای مورد نیاز برای آزمایش این سیستم سفارش داده شده تا این روش مورد آزمایش قرار بگیرند. ما سعی داریم نرخ اطلاعات انتقالی را از کیلوبیت به مگا و سرانجام گیگابیت بر ثانیه برسانیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال