کلاهبرداری از مسافرانی که تلفن همراه وارد کرده اند

روش جدید کلاهبرداری از طریق فیشینگ مربوط به رجیستری گوشی های تلفن همراهی می باشد که به صورت مسافری وارد کشور می شوند. به دلیل حذف مالیات 80 دلاری واردات تلفن همراه به شکل مسافری، بازار واردات و کلاهبرداری در رابطه با آن مجدد بر سر زبان ها افتاده است. در این روش کلاهبرداری با […]

روش جدید کلاهبرداری از طریق فیشینگ مربوط به رجیستری گوشی های تلفن همراهی می باشد که به صورت مسافری وارد کشور می شوند. به دلیل حذف مالیات 80 دلاری واردات تلفن همراه به شکل مسافری، بازار واردات و کلاهبرداری در رابطه با آن مجدد بر سر زبان ها افتاده است. در این روش کلاهبرداری با ارسال پیامک هایی به تلفن کاربران، آن ها را به صفحه های جعلی پرداخت بانکی هدایت کرده و اطلاعات کارت بانکی آن ها را به سرقت می برند. محتوای پیامک های ارسالی بدین صورت می باشد که به‌‌دلیل افزایش نرخ عوارض گمرکی تعیین‌شده برای تلفن‌همراه و مشمولیت شناسه‌ی دستگاه تلفن‌همراه استفاده‌شده، به‌منظور جلوگیری از قطع‌شدن آن، باید مبلغ مذکور را به‌عنوان اصلاحیه‌ی عوارض گمرکی جدید پرداخت کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، در روش فیشینگ جهت کلاهبرداری از کاربران، سایت های جعلی مشابه سایت های اصلی ساخته می شوند که کاربران با ورود به آن ها اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می دهند و حتی در برخی موارد با استفاده از لینک های ارسالی در فضای مجازی و یا پیامک ها، بدافزارهایی روی تلفن همراه آن ها نصب می شود که اطلاعات آن ها را به سرقت می برد. خالی کردن حساب کاربران در این گونه روش ها بیش تر برای افرادی اتفاق می افتد که از ابزارهای قدیمی تر استفاده می کنند و یا دانش کافی در این زمینه ها را ندارند. بررسی آدرس سایت های پرداخت از بسیاری از این موارد جلوگیری می کند. سایت های پرداخت امن شده به وسیله پروتکل https و گواهینامه‌ی ssl، تطبیق آدرس سایت ها با آدرس های اعلام شده از سوی مراجع رسمی و استفاده از رمز دوم یکبار مصرف از اقداماتی است که جلوی این قبیل کلاهبرداری ها را می گیرد.

امیر صفری‌فروشانی، کارشناس نرم‌افزارهای امنیتی حوزه‌ی فناوری اطلاعات، در‌این‌باره می‌گوید: سایر موارد امنیتی نیز این‌چنین است که سیستم‌عامل و مرورگرمان را باید همیشه به‌روز کنیم و آنتی‌ویروس اصلی و معتبر داشته باشیم که ویژگی‌های امنیت اینترنتی ازجمله ویژگی حفاظت دربرابروب‌سایت‌ها و لینک‌های آلوده را داشته باشد. مرورگرها را معمولا آنتی‌ویروس اضافه می‌کند و آن‌ها بخش زیادی از فیشینگ را تشخیص می‌دهند. همچنین، اگر لینک پرداخت ازطریق ایمیل ارسال شد، نباید ازطریق آن به اینترنت بانک و ایمیل خود وارد شویم.

افزونه فیشیگی اخیرا توسط مرکز آپا دانشگاه سمنان با حمایت مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور (ماهر) ساخته شده است که با استفاده از آن، کاربران در رابطه با سایت های مشکل دار آگاهی پیدا کرده و به‌صورت خودکار اصل یا فیشینگ بودن آن صفحه تشخیص و پیام مناسبی به کاربر نمایش داده می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال