دانشمندان در مورد حیات در خطر خرس های قطبی هشدار دادند

محققان می گویند به دلیل گرم شدن زمین و آب شدن یخ های قطبی حیات خرس های قطبی نیز به خطر افتاده و این موضوع به شدت تعداد آنها را کاهش داده است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته کارشناسان تاکنون ۲۶ هزار خرس قطبی در اثر موج گرما جان خود […]

محققان می گویند به دلیل گرم شدن زمین و آب شدن یخ های قطبی حیات خرس های قطبی نیز به خطر افتاده و این موضوع به شدت تعداد آنها را کاهش داده است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته کارشناسان تاکنون ۲۶ هزار خرس قطبی در اثر موج گرما جان خود را از دست داده اند. این پستانداران برای حیات و شکار به شدت به یخ ها وابسته بوده و با گرم شدن قطب این حیوانات در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند.

در این بین برخی از دانشمندان معتقدند استفاده از خرس قطبی به عنوان نماد بحران آب و هوایی می تواند نسبت به جوامع موجود در قطب شمال بی اعتمادی ایجاد کند. بدین ترتیب ممکن است تلاش های انجام گرفته بابت حفاظت از این حیوان نیز کاهش یابد. آنها می گویند به جای خرس های قطبی باید از حیوانات دیگری استفاده کرد و آنها را به عنوان نماد حیات وحش در خطر معرفی کرد. پروفسور جان آراس از موسسه قطبی نروژی در قطب شمال و سرپرست این تحقیق می گوید: مجمع الجزایر نروژ از ۵۰ سال تاکنون افزایش دمای ۴ درصدی را تجربه کرده و بسیاری از یخ های این منطقه آب شده است. این موضوع نگرانی هایی در مورد ۳۰۰ خرس قطبی حاضر در آن ایجاد کرد .

از طرفی در برخی مناطق مانند جزایر سوالبارد جمعیت این خرس ها کاهشی نداشته است. برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ تغییر شکار این حیوانات به ثبت رسید که نشان می دهد آنها شیوه شکار خود را تغییر داده اند و اکنون گوزن های شمالی و فوک را شکار می کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال