دانشمندان موفق به ساخت کوچکترین ترانزیستور دنیا از طریق یک مولکول شدند

شاید شما نیز به این موضوع فکر کرده باشید که کوچکترین ترانزیستورهای دنیا از چه چیزی و در چه اندازه‌ای تولید شده‌اند چرا که ترانزیستورها از مهمترین بخش‌های هر وسیله‌ای بوده و روز به روز نیز شاهد کاهش اندازه‌ی آنها می‌باشیم. به تازگی گروهی از دانشمدان موفق شده‌اند تا کوجکترین ترانزیستور دنیا را اینبار به […]

شاید شما نیز به این موضوع فکر کرده باشید که کوچکترین ترانزیستورهای دنیا از چه چیزی و در چه اندازه‌ای تولید شده‌اند چرا که ترانزیستورها از مهمترین بخش‌های هر وسیله‌ای بوده و روز به روز نیز شاهد کاهش اندازه‌ی آنها می‌باشیم.

به تازگی گروهی از دانشمدان موفق شده‌اند تا کوجکترین ترانزیستور دنیا را اینبار به کمک یک مولکول واحد فتالوسیانین مس تولید نمایند که در آن، از تعدادی اتم ایندیم برای بخش اصلی و تعدادی اتم ایندیم آرسنید برای بخش پشتی این ترانزیستور بهره برده‌اند. دلیل استفاده از ایندیم آرسنید نیز چیزی نیست جز از بین بردن مداری که ترانزیستور به وجود می‌آورد چرا که بخش اصلی آن با کنترل کردن ولتاژ ورودی، باعث به وجود آمدن یک میدان الکتریکی می‌گردد.

البته برای مشاهده‌ و به کارگیری این ترانزیستورها در گجت‌های مختلف نباید عجله کنید چرا که به هیچ‌وجه این ساخته‌های جدید آماده‌ی استفاده نیستند و در حال حاضر در شرایطی کاملا ویژه و در دمایی تقریبا بالاتر از صفر مطلق ساخته شده‌اند. شرایط فعالیت این ترانزیستورها فاصله‌ی بسیاری تا دستگاه‌هایی که ما استفاده می‌کنیم دارند و به همین جهت زمان زیادی باید صرف مطالعه و تحقیق بر روی این ترانزیستورها گردد. اما ساخت چنین ترانزیستوری، نوید آینده‌ای روشن از کوچکتر شدن قطعات و تراشه‌های الکتریکی را می‌دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال