الگوریتم تازه دانشمندان حدود ۱۰۰ سیارک جدید کشف کرده است

محققان اخیراً یک الگوریتم جدید به کار گرفته اند که با استفاده از آن 104 سیارک جدید شناسایی شده است. این سیارک ها در هیچ کدام از تصاویر ثبت شده از فضا بایگانی نشده بودند و به نوعی در فضا مخفی ماندند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، الگوریتم جدید برای خواندن داده […]

محققان اخیراً یک الگوریتم جدید به کار گرفته اند که با استفاده از آن 104 سیارک جدید شناسایی شده است. این سیارک ها در هیچ کدام از تصاویر ثبت شده از فضا بایگانی نشده بودند و به نوعی در فضا مخفی ماندند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، الگوریتم جدید برای خواندن داده های قدیمی تلسکوپ ها به کار گرفته شد. این الگوریتم توانست 104سیارک تازه را که تاکنون شناسایی نشده بودند کشف کند. سیارک ها یا همان اجرام سنگی در فضا به دوران شکل گیری منظومه خورشیدی یا همان حدود ۴ میلیارد سال پیش برمیگردد که از آن زمان تا کنون به صورت سرگردان در فضا باقی مانده اند. هر کدام از آنها می توانند بین چندین متر تا چندین کیلومتر طول داشته باشند. به دلیل سایز کوچک در دسته سیارات نیز دسته بندی نخواهند شد.

 به گفته دانشمندان الگوریتم جدید به نام بازیابی مداری خورشید محور فاقد ردیاب توانسته است ۱۰۴ سیارک تازه را کشف کند. این الگوریتم بخشی از پروژه پلتفرم مبتنی بر پردازش ابری برای شناسایی و نقشه نگاری سیارک ها ADAM محسوب می شود.

بنیاد B612 به عنوان حامی مالی این پروژه و دیگر تحقیقات مرتبط با نقشه‌نگاری منظومه خورشیدی بیانیه ای را در مورد نحوه عملکرد این الگوریتم ارائه کرده است. این الگوریتم با هدف شناسایی سیارک ها و مسیر خط سیر آنها از داده های قدیمی ایجاد شده است. به طوری که که میتوان تصاویر مختلف ثبت شده در آسمان را به صورت نقاط نوری موجود کشف و آنها را به یکدیگر متصل کرد.

 اد لو فضانورد بازنشسته و رئیس اجرایی موسسه استروید در این باره می‌گوید: بخشی از برنامه این بنیاد اجرای الگوریتم ADAM است که با استفاده از آن می توان بایگانی‌های هر تلسکوپ را با هدف جستجوی سیاره های جدید به یک ابزار تبدیل کرد. بنابراین می‌توان در این پروژه از داده های تلسکوپ های موجود برای کشف های بیشتر استفاده کرد و همچنین سیارک های پنهان مانده در تصاویر تاریخی از آسمان را نیز شناسایی کرد. این سیارک های تازه کشف شده نیز از بین شصت و هشت میلیارد رصد انجام شد که طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ از رصدخانه ملی نجوم آپتیکال به دست آمده بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال