دانشمندان از احتمال وجود اقیانوس در دنیای بیگانه نزدیک منظومه شمسی خبر می دهند

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد امکان وجود اقیانوس همانند آنچه که در زمین وجود دارد در نزدیک ترین دنیای بیگانه به منظومه شمسی با فاصله ۴ سال نوری از ما امکان پذیر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ممکن است حیات بیگانه بسیار نزدیک تر از آن چیزی باشد که تاکنون تصور کرده […]

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد امکان وجود اقیانوس همانند آنچه که در زمین وجود دارد در نزدیک ترین دنیای بیگانه به منظومه شمسی با فاصله ۴ سال نوری از ما امکان پذیر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ممکن است حیات بیگانه بسیار نزدیک تر از آن چیزی باشد که تاکنون تصور کرده اید. یکی از عوامل مهم وجود حیات در دیگر سیارات سنگی مانند زمین وجود ترکیبات شیمیایی و ساختار داخلی آن ها است. به عنوان مثال فاصله سیاره از ستاره میزبان خود و دیگر خصوصیات آن میتواند شرایطی را برای ایجاد حیات و قابلیت سکونت حتی در سیاره ای بیرون از منظومه شمسی را نیز فراهم می کند.

طی مطالعه ای که اخیرا در رابطه با این موضوع انجام گرفته است نزدیکترین ستاره به زمین دارای یک سیاره سنگی و مناطق قابل سکونت است که احتمال دارد در آن ظرفیت ذخیره آب وجود داشته باشد. این بدین معنی است که در نزدیکترین سیاره بیگانه به منظومه ما امکان وجود اقیانوسهایی شبیه به زمین وجود دارد.

هائه یانگ، محقق اصلی این مطالعه از موسسه فناوری فدرال زوریخ با توسعه مدلی تلاش کرد تا به شکل غیر مستقیم در مورد ترکیب سیارات سنگین مطالعه کند و بتواند شرایط ستاره میزبان را نیز بررسی کند. از این روش برای بررسی ستاره های شبیه خورشید و سیاره های سنگی و زمین مانند آن در منطقه مناسب استفاده شد. با کمک این مدل سازی تا حدودی فضای داخلی و تماس‌های اولیه سیارات تجزیه و تحلیل شد.

 در این تحقیق مشخص شد سیاره‌ای در منطقه قابل سکونت آلفا قنطورس وجود دارد که میزبان یک سیاره شبیه به زمین اولیه است. در این سیاره احتمال وجود سیلیکات ها و گونه های حاوی کربن مانند گرافیت و الماس نیز وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال