دانشمندان از ضایعات مو برای ساخت پوشش ضدآفتاب استفاده کردند

محققان هندی در پژوهش های خود موفق شدند از ضایعات مو در ساخت پوشش های ضدآفتاب و بانداژ زخم استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان هندی برای استفاده مجدد از موهای به هدر رفته در سالن های آرایش روش جدیدی را ابداع کردند که با کمک آن می توانند ترکیبات […]

محققان هندی در پژوهش های خود موفق شدند از ضایعات مو در ساخت پوشش های ضدآفتاب و بانداژ زخم استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان هندی برای استفاده مجدد از موهای به هدر رفته در سالن های آرایش روش جدیدی را ابداع کردند که با کمک آن می توانند ترکیبات درون این موها را استخراج کرده و از آن برای ساخت پوشش ضدآفتاب پنجره استفاده کنند.

موهای انسان عمدتا شامل ترکیبی با نام کراتین و رنگدانه ای به نام ملانین است. هر دو ماده می تواند کاربردهای مهمی داشته باشد. با این حال در روش های قبلی استخراج این مواد از طریق روش های شیمیایی سمی و پیچیده بوده است. این بار محققان توانستند

در پژوهشی جدید در دانشگاه پرزیدنسی به سرپرستی دکتر پائولومی گوش، فرایند ضایعات صفر توسعه داده شد. در این روش با برش موها به قطعات کوچک آنها را به یک مایع یونی آغشته می کنند. این مایع باعث شکسته شدن پیوندهای هیدروژنی مولکول های کراتین می شود. سپس این محلول حرارت داده میشود و با اضافه کردن هیدروکلریک ملانین به رسوب تبدیل می‌شود. در نهایت نیز از دیالیز شیمیایی برای استخراج کراتین استفاده میشود.

با توجه به اینکه کراتین می تواند نقش مهمی در بهبود زخم ها داشته باشد دانشمندان از این کراتین بدست آمده برای ساخت پانسمان های زخم مانند بانداژهای همویتانیک استفاده کردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال