دانشمندان از قارچ به عنوان ماده اولیه ساخت عایق صوتی استفاده کردند

دانشمندان آلمانی از قارچ به عنوان ماده اولیه ساخت یک عایق صوتی استفاده کردند که علاوه بر جاذب صدا می تواند به طور کامل با محیط زیست سازگار باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان آلمانی در مسیر تولید سبز از نوعی قارچ برای تولید عایق صوتی استفاده کردند. عایق های صوتی […]

دانشمندان آلمانی از قارچ به عنوان ماده اولیه ساخت یک عایق صوتی استفاده کردند که علاوه بر جاذب صدا می تواند به طور کامل با محیط زیست سازگار باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان آلمانی در مسیر تولید سبز از نوعی قارچ برای تولید عایق صوتی استفاده کردند. عایق های صوتی موجود در بازار همگی از مواد مصنوعی و یا مبتنی بر مواد معدنی تولید می‌شوند که قابل بازیافت نبوده و با محیط زیست نیز سازگار نیستند.

محققان در موسسه فناوری محیط زیست ایمنی و انرژی آلمان به نام فرانهوف (Fraunhofer) از یک میسیلیوم (توده ای از قارچ( به عنوان عنصر اصلی ساخت عایق استفاده کردند. میسیلیوم اغلب در زیر خاک قرار دارد و به صورت حلقه ای به وجود می آید. این بخش از قارچ جزو قسمت رویشی قارچ محسوب می‌شود و از نوعی بافت های رشته ای به نام نخینه تشکیل شده که شکلی شبیه به لوله دارد. محققان میسیلیوم را در محیط آزمایشگاه برداشت کرده و پس از مخلوط کردن آن به همراه کاه، الیاف چوب و مواد زائد صنعتی در چاپ سه بعدی استفاده کردند.

 میسیلیوم در این ماتریس سه بعدی رشد کرده و ماده جامدی را به وجود آوردند که پس از قرارگیری در کوره با درجه حرارت بالا و حذف قارچ به یک ساختار متخلخل تبدیل شد که از آن میتوان برای عایق صدا استفاده کرد. این عایق به طور کامل از مواد تجدید پذیر و دور ریختنی ساخته شده و با توجه به استفاده از چاپگر سه بعدی می‌توان ساختارهای مناسبی نیز برای آن در نظر گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال