دانشمندان توانستند با کمک اشعه ایکس نقشه کیهان را تهیه کنند

استفاده از تلسکوپ پرتو ایکس ا eROSITبه دانشمندان کمک کرد تا بتوانند عمیق ترین منظره کیهان را با کمک طول موج پرتو ایکس تهیه کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Digital Trends، تصویر تهیه شده از کیهان توسط دانشمندان به مدت ۶ ماه به طول انجامید در طول […]

استفاده از تلسکوپ پرتو ایکس ا eROSITبه دانشمندان کمک کرد تا بتوانند عمیق ترین منظره کیهان را با کمک طول موج پرتو ایکس تهیه کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Digital Trends، تصویر تهیه شده از کیهان توسط دانشمندان به مدت ۶ ماه به طول انجامید در طول این مدت تلسکوپ مبتنی بر فضا برای اینکه بتواند بیشترین بخش آسمان را ثبت کند مدام در حال چرخش بود. تلسکوپ پرتو ایکس eROSITA  برای اندازه‌گیری فوتونها در محدوده ۲ تا ۶ درصد هر قسمت از آسمان را برای مدت زمان ۱۵۰ تا ۲۰۰ ثانیه مشاهده می کرده است. همچنین برای نشان دادن انرژی‌های مختلف فوتونهای ورودی اطلاعات دریافتی به صورت یک تصویر رنگی نشان داده شده است.

تلسکوپی eROSITA همراه با یک تلسکوپ پرتوی ایکس دیگر به دنبال پرتوهای ایکس با انرژی بالا راه اندازی شدند. ویژگی این تلسکوپ ها باعث شده است که بتوانند تصاویر زیبایی از آسمان را ثبت کنند. پیتر پردل از موسسه فیزیک فرازمینی ماکس پلانک (MPE) در این مورد می گوید: این تصویر می تواند نگاه ما به جهان پر انرژی را تغییر دهد. همچنین زیبایی این عکس جزئیات بسیار بالایی از آن را نشان می دهد.

برای تهیه این نقشه از هفت دوربین استفاده شده که اطلاعات آنها به بیش از ۱۶۵ گیگابایت می‌رسد. در این تصویر منابع پرتوی ایکس زیادی وجود دارد و حدود یک میلیون شی مانند بقایای ابر نو اخترها، ستاره های باینری و سیاهچاله ها در آن مشاهده می‌شود. زیباترین شیء موجود در این تصویر بقایای ابرنواختر ولا می باشد که ابری از گرد و غبار و گاز را تشکیل می‌دهد. این ابرنواختر ۱۲ هزار سال پیش در فاصله ۸۰۰ سال نوری از زمین منفجر شده بود. برای استفاده از این تصویر جدید باید آن را با کمک دیتاهای مختلف در طول موج های دیگر مانند نور مرئی و مادون قرمز ترکیب کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال