شرکت Japan Display بر روی تولید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر کار می‌کند

شرکت Japan Display نامی است که ممکن است زیاد با آن آشنا نباشید ولی اخبار جدید این شرکت احتمالاً برای شما جالب خواهد بود. این شرکت مولتی میلیارد دلاری سازنده‎ی نمایشگرهای با اندازه‎ی متوسط و کوچک از جمله نمایشگرهایی است که در گوشی‎های هوشمند و تبلت‎های معروف استفاده می‎شوند. آخرین دستاورد این شرکت یعنی یک […]

شرکت Japan Display نامی است که ممکن است زیاد با آن آشنا نباشید ولی اخبار جدید این شرکت احتمالاً برای شما جالب خواهد بود. این شرکت مولتی میلیارد دلاری سازنده‎ی نمایشگرهای با اندازه‎ی متوسط و کوچک از جمله نمایشگرهایی است که در گوشی‎های هوشمند و تبلت‎های معروف استفاده می‎شوند.

آخرین دستاورد این شرکت یعنی یک نمایشگر از نوع ال‎سی‎دی با قابلیت انعطاف‎پذیری بسیار جالب است. اگر اخبار فناوری را دنبال می‎کنید باید بدانید که نمایشگرهای دارای فناوری اولد قبلا توانسته بودند به این موفقیت دست پیدا کنند و به همین دلیل نمایشگر خمیده‎ که در گوشی‎های فعلی به‌کار می‌روند از نوع امولد است. البته باید گفت این صفحات نمایش جدید ال‎سی‎دی به اندازه رقبای اولد خود خم نمی‎شوند ولی تولید انبوه آن‎ها می‎تواند با هزینه‎ی کمتری همراه باشد (البته اگر میزان تقاضای لازم برای آن وجود داشته باشد).

نمایشگر جدید شرکت JDI که تحت نام Full Active Flex وارد بازار شده، قادر است مشابه با چیزی که از گوشی گلکسی اس 7 اج دیده‎ایم به اشکال خمیده در آید و به جای شیشه از پلاستیک استفاده خواهد کرد. استفاده از پلاستیک به جای شیشه باعث خواهد شد این نمایشگر نسبت به شکستگی مقاومت بیشتری از خود نشان داده و طول عمر بیشتری داشته باشد. در رابطه با مشخصات باید گفت که این نمایشگر 5.5 اینچی، با فناوری IPS و دقت فول‎اچ‎دی با حداکثر میزان روشنایی 500 نیت، تقریبا همان‎چیزی است که در گوشی آیفون 7 پلاس شاهد آن بوده‎ایم. شرکت JDI با کم کردن نرخ تازه‎سازی نمایشگر به 15 چرخه در هر ثانیه، به چیزی دست یافته است که از آن به عنوان “کاهش بارز مصرف توان” یاد می‎کند.

حال که صحبت از آیفون شد باید گفت که شرکت Japan Display نمایشگرهای مدل‎های قبلی آیفون را تهیه کرده بود. بنابراین، جای شگفتی نخواهد داشت که نمایشگر انعطاف‎پذیر جدید این شرکت در مدل آتی آیفون استفاده شود اما آیا این گوشی آیفون 8 است که در اواخر سال 2017 وارد بازار خواهد شد؟ به احتمال زیاد خیر، حتی با آن‎که طبق شایعات شنیده شده آیفون بعدی دارای نمایشگر خمیده است ولی نمایشگر خمیده‎ی JDI تا سال 2018 به تولید انبوه نخواهد رسید.

اگر به یاد داشته باشید همین اواخر اپل پتنتی در رابطه با آیفونی ثبت کرد که در واقع قابل خم شدن است. این پتنت شاید اشاره به این دارد که ممکن است روزی شاهد به حقیقت پیوستن رویای یک آیفون یا هر دستگاه دیگری باشیم که بتواند خم شود. ولی با آن‎که خبر بالا ممکن است نوید نزدیک شدن این رویا را داشته باشد، ولی ضرورتا این‎طور نیست. فناوری نمایشگر انعطاف‎پذیر اندکی به نسبت فناوری‎های قابل خم شدن متفاوت است و احتمالا کمی طول می‎کشد تا شاهد ورود گوشی‎هوشمندی به بازار باشیم که واقعا امکان تا کردن آن وجود داشته باشد.

همان‎طور که اشاره کردیم، فناوری نمایشگر خمیده‎ا‎ی که شرکت Japan Display به آن دسته یافته است بیشتر شبیه به نمایشگر اس 7 اج سامسونگ و سایر گوشی‎های با صفحه‎ی نمایش خمیده است. با آنکه شکی نیست که این فناوری بسیار جالب بوده و ممکن است در آیفون مدل 2017 استفاده شود، ولی به این زودی نباید انتظار ظهور آیفونی که بتوانید آن را خم کنید داشته باشید.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال