ارسال انسولین مورد نیاز سلول ها با کمک کپسول رباتیک

دانشمندان سالهاست تلاش دارند تا بتوانند مصرف انسولین برا سلیمان آن دیابتی را به صورت خوراکی درآورند. اما هنوز تزریق بهترین راه برای ذریافت انسولین مورد نیاز در این بیماران محسوب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه ماساچوست MIT برای ارسال انسولین به بدن روش جدید را ابداع کرده اند. […]

دانشمندان سالهاست تلاش دارند تا بتوانند مصرف انسولین برا سلیمان آن دیابتی را به صورت خوراکی درآورند. اما هنوز تزریق بهترین راه برای ذریافت انسولین مورد نیاز در این بیماران محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه ماساچوست MIT برای ارسال انسولین به بدن روش جدید را ابداع کرده اند. آنها یک کپسول دارویی رباتیک توسعه دادند که با حرکت از طریق مخاط روده قادر است انسولین را به محل مورد نظر برساند.

محیط نامناسب دستگاه گوارش انسان باعث شد تا محققان هنوز راهی برای ساخت نوع خوراکی انسولین پیدا نکنند. زیرا دستگاه گوارش دارای محیط اسیدی است و و حتی در صورت تجزیه نشدن داروها عبور از سد مخاط این دستگاه دشوار است. محققان ام آی تی تاکنون روش های مختلفی را در این باره ارائه کرده اند. در راهکار اخیر نیز یک ربات به نام Robocap ساخته شد که در واقع یک کپسول با کلاه رباتیک است که با کمک یک پوشش ژلاتینی می تواند در روده کوچک و در واکنش به PH خاص حل شود.

موتور کوچک داخل کپسول پس از حل شدن پوشش ژلاتینی با استفاده از یک باتری زیست سازگار باعث چرخش کپسول میشود. این کپسول به اندازه یک مولتی ویتامین است. چرخش کپسول باعث جابجایی سد مخاطی شده و همزمان با شکستن محفظه حاوی دارو آن را در قسمت سلولهای پوششی روده آزاد می‌کند. محققان این ربات را در آزمایشگاه برای ارسال انسولین و همچنین یک آنتی بیوتیک به نام وانکومایسین مورد آزمایش قرار دادند. این ربات توانست ۲۰ تا ۴۰ دوز از یک کپسول را به سلول ها تحویل دهد. همچنین توانست به راحتی از دستگاه گوارش نیز عبور کند. البته پس از این کار لایه مخاطی نیز توانست طرف چند ساعت خود را ترمیم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال