اجرای اندروید 6 مارشمالو روی گوشی قدیمی نکسوس S توسط یک برنامه‌نویس

به‌تازگی یک توسعه‌دهنده به‌نام دیمیتری گرینبرگ، اندروید 6 مارشمالو را برای اجرا روی گوشی نکسوس اس سامسونگ، پورت کرده و در همین رابطه پستی را نیز پیرامون چگونگی انجام مراحل این کار و نحوه ساخت نرم‌افزار برای اجرا روی سخت‌افزار قدیمی، منتشر کرده است. گوشی نکسوس اس، دارای یک پردازنده Hummingbird کوالکام با فرکانس 1 […]

به‌تازگی یک توسعه‌دهنده به‌نام دیمیتری گرینبرگ، اندروید 6 مارشمالو را برای اجرا روی گوشی نکسوس اس سامسونگ، پورت کرده و در همین رابطه پستی را نیز پیرامون چگونگی انجام مراحل این کار و نحوه ساخت نرم‌افزار برای اجرا روی سخت‌افزار قدیمی، منتشر کرده است.

گوشی نکسوس اس، دارای یک پردازنده Hummingbird کوالکام با فرکانس 1 گیگاهرتز، یک گیگابایت فضای ذخیره‌سازی سیستمی که از قسمت ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات کاربر جدا است و 512 مگابایت حافظه رم برخوردار است که تقریباً می‌توان گفت که هیچ‌کدام از این مشخصات سخت‌افزاری برای اجرای اندروید مارشمالو مناسب نیستند.

gsmarena_001

امروزه گوشی‌های اندرویدی دارای یک فضای ذخیره‌سازی کلی برای اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها هستند. نسخه‌های اولیه اندرویدی دارای دو بخش مجزا برای ذخیره‌سازی اپلیکیشن‌ها (سیستم) و ذخیره عکس‌ها (اطلاعات کاربر) بودند. این بدین معنی است که اگر گوشی شما یک حافظه داخلی 16 گیگابایتی داشت، شما تنها کمتر از یک گیگابایت برای فریم‌ور سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها در اختیار خواهید داشت. البته از آن موقع تاکنون زمان زیادی گذشته و دیگر حافظه این‌گونه نیست.

در این کار زمان اجرای ART خود یک مانع دست و پا گیر بوده و نصب اپلیکیشن‌ها زمان زیادی طول کشیده است. (علی‌الخصوص اپلیکیشن فیسبوک زمان زیادی را برای کامپایل و نصب گرفته است). گفتنی است گرینبرگ برای کاهش زمان اجرای ART و زبان گرافیک ناچار شده است که بسته‌های افزونه یا اصطلاحاً پچ‌هایی را شخصاً آماده کند.

وی برای آن دسته از کاربرانی که علاقه‌مند هستند که اندروید مارشمالو را روی نکسوس اس 5 ساله تجربه کنند، فایل‌های زیپی را برای فلش کردن دستگاه ارائه داده است. شایان ذکر است تمامی سنسورها، NFC، وای‌فای، بلوتوث، دوربین، GPS و سیم‌کارتلخس در این روش آزمایش شده‌ و به‌خوبی کار می‌کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال