سونی از دوربین HX80 خود رونمایی کرد؛ کوچکترین دوربین جهان با بزرگنمایی 30 برابر

درست سال پیش بود که شرکت ژاپنی سونی از دوربینی جدید با نام HX90V پرده برداری کرد. طبق ادعای این شرکت، دستگاه مزبور به عنوان کوچکترین دوربینی در دنیا محسوب می‌شد که یک عکاس می‌توانست در دسته دوربین‌های دارای بزرگنمایی اپتیکال 30 برابر خریداری نماید. هم اینک به نظر می‌رسد که شرکت سونی رکورد سال پیش […]

درست سال پیش بود که شرکت ژاپنی سونی از دوربینی جدید با نام HX90V پرده برداری کرد. طبق ادعای این شرکت، دستگاه مزبور به عنوان کوچکترین دوربینی در دنیا محسوب می‌شد که یک عکاس می‌توانست در دسته دوربین‌های دارای بزرگنمایی اپتیکال 30 برابر خریداری نماید. هم اینک به نظر می‌رسد که شرکت سونی رکورد سال پیش خود را شکسته است و البته با معرفی دوربین جدید خود با نام HX80 (یا همان Cyber-shot DSC-HX80) دوباره برتری خود را به این بازار ثابت نموده است.

sony-hx80-featured-640x427-c

در مورد مشخصات فنی و سخت افزاری این دوربین نیز باید گفت که به نظر می‌رسد این دستگاه جدید اکثر قابلیت‌های خود را از دوربین HX90V به ارث برده است. حتی طراحی و ظاهر دوربین نیز از جمله این موارد می‌باشد. در کنار آن این دوربین دارای حسگر 18.2 مگاپیکسلی  Exmor R CMOS مشابهی بوده و از همان لنز ساخته شده توسط شرکت کارل زیس با بزرگنمایی اپتیکال 30 برابر استفاده می‌کند. از طرفی این دوربین نیز دارای منظره‌یاب الکترونیکی OLED و جمع شدنی بوده و نمایشگر 3.0 اینچی LCD آن نیز قادر است تا زاویه 180 درجه باز شود. لازم به ذکر است که میزان دقت تصویر این صفحه نمایش برابر 921 هزار نقطه می‌باشد. از طرفی این دوربین دارای فلاش بالا جهنده بوده و در کنار آن از وای‌فای به همراه NFC نیز برخوردار می‌باشد. در کنار آن می‌توانید با استفاده از این دوربین به ضبط فیلم با دقت 1080p و با نرخ 60 فریم بر ثانیه با میزان نرخ حجمی 50 مگابیت بر ثانیه نیز اقدام نمایید (البته در صورت استفاده از فرمت تصویری XAVC-S). دو قابلیت دیگری که دوربین جدید HX80 فاقد آن است شامل GPS و حلقه کنترلی دور لنز می‌باشند.

sony-hx80-0002-640x427-c

sony-hx80-0003-640x427-c

این دوربین جدید در ماه آوریل و با قیمت 350 دلار به بازارهای فروش جهانی عرضه خواهد شد. جالب است بدانید که قیمت این دوربین خیلی کمتر و ارزانتر از دوربین 430 دلاری HX90V می‌باشد. به همین دلیل کمی در مورد جایگزین شدن این دوربین در این سطح مردد هستیم. زیرا دوربین قدیمی‌تر HX90V  دارای سرویس GPS بوده و از این نظر کمی پیشرفته‌تر به حساب می‌آید. از طرفی قیمت 350 دلاری این دوربین، از این نظر این دستگاه را به WX500 بسیار نزدیکتر می‌نماید. دوربین WX500 یک دستگاه مشابه دوربین مزبور است با این تفاوت که فاقد منظره‌یاب الکترونیکی بوده و از GPS و همچنین گریپ قدامی نیز بی‌بهره است. مسلما با توجه به قیمت 330 دلاری این دوربین، HX80 انتخاب بسیار بهتر و مقرون به صرفه‌تری برای عکاسان و خریداران خواهد بود.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال