عمر بیشتر باتری گوشی‌های سری اکسپریا Z5 سونی در آپدیت اندروید مارشمالو

در گوشی‌های اکسپریای سونی، ابزاری موسوم به Stamina Mode یا حالت استمینا وجود دارد که کارش مدیریت مصرف باتری دستگاه است و با فعال کردن این حالت، حدود 400 درصد زمان استندبای یا همان حالت آماده به‌کار دستگاه افزایش می‌یابد. واقعاً سونی چه جادویی را برای این کار استفاده کرده است و چگونه می‌تواند این […]

در گوشی‌های اکسپریای سونی، ابزاری موسوم به Stamina Mode یا حالت استمینا وجود دارد که کارش مدیریت مصرف باتری دستگاه است و با فعال کردن این حالت، حدود 400 درصد زمان استندبای یا همان حالت آماده به‌کار دستگاه افزایش می‌یابد. واقعاً سونی چه جادویی را برای این کار استفاده کرده است و چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد؟

باید گفت که در واقع این یک فناوری بسیار ساده است که با کاهش و یا قطع فعل‌وانفعالات صورت گرفته در پشت پرده دستگاه، باتری به یک خواب نیمروزی می‌رود و سپس بدون نیاز به بیدار شدن، مانند یک قهرمان دو ومیدانی که خط پایان را در مقابل خود می‌بیند، عمل می‌کند.

وقتی که حالت استمینا فعال باشد، اپلیکیشن‌های گوشی خود را همگام‌سازی و به‌روزرسانی نکرده و با خاموش بودن صفحه‌نمایش اعلانات و پیام‌های دریافتی را هم رصد نمی‌کنند. همچنین در این حالت، ترافیک داده‌ها هم نیز غیرفعال می‌شده و اجازه نمی‌دهد که صفحه‌نمایش به خاطر آن روشن شود. با این حال هنوز می‌توان تماس‌های دریافتی را پاسخ گفت، پیام‌های کوتاه متنی و تصویری را دریافت کرد، آلارم‌ها و هشدارها هنوز به صدا در خواهند آمد، اپلیکیشن تقویم به کار خود ادامه می‌دهد و چراغ ال‌ای‌دی کوچک دستگاه که پیش از این برای تمام ناتیفیکشن‌ها روشن می‌شد، حالا فقط برای هشدار کاهش میزان شارژ باتری روشن می‌شود.

rike

بر اساس توییت منتشر شده از لو دهنده معروف، @Ricciolo1 در شبکه اجتماعی توییتر، هنگامی که گوشی‌های اکسپریا Z5 سونی، یعنی Z5، Z5 کامپکت و Z5 پریمیوم به‌روزرسانی اندروید 6 مارشمالو را دریافت کنند، حالت استمینا بهبود یافته و باتری‌‌های این گوشی‌ها را به یک قهرمان واقعی تبدیل خواهد کرد. بد نیست بدانید که باتری Z5، ظرفیتی 2900 میلی‌آمپرساعتی داشته، باتری Z5 کامپکت 2700 میلی‌آمپری ساعتی است و یک باتری بزرگ و ظرفیت بالای 3430 میلی‌امپرساعتی انرژی مورد نیاز گوشی Z5 پریمیوم را تامین می‌کند. در همین رابطه سونی عنوان کرده است که پس از این به‌روزرسانی باتری گوشی‌های سری Z5 این شرکت که در بالا اشاره کردیم، با هر بار شارژ، قادر خواهد بود 2 روز دوام بیاورد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال