احتمال انتشار آپدیت اندروید 6 مارشمالو برای گوشی سونی اکسپریا Z5 در ماه آینده

براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از مقاله‌نویس معروف ملقب به Ricciolo1، سونی اندروید مارشمالو را برای سری دستگاه‌های اکسپریا Z5 در ماه آینده منتشر خواهد کرد. دیگر گوشی‌های‌ سری Z سونی بعد از انتشار اندروید مارشمالو برای Z5، این نسخه از اندروید را دریافت خواهند کرد. همان‌طور که می‌دانید سونی در سری گوشی‌های Z5 خود دارای […]

براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از مقاله‌نویس معروف ملقب به Ricciolo1، سونی اندروید مارشمالو را برای سری دستگاه‌های اکسپریا Z5 در ماه آینده منتشر خواهد کرد. دیگر گوشی‌های‌ سری Z سونی بعد از انتشار اندروید مارشمالو برای Z5، این نسخه از اندروید را دریافت خواهند کرد. همان‌طور که می‌دانید سونی در سری گوشی‌های Z5 خود دارای سه گوشی Z5 ، Z5 Compact و Z5 Premium است. گوشی Z5 پریمیوم سونی دارای نمایشگری 4K بوده که در هنگام پخش تصاویر یا ویدیوهای با رزولوشن بالا این قابلیت فعال می‌شود.

یکی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در اندروید مارشمالو در اکسپریا Z5، بهبود بخش Stamina Mode با کاهش مصرف باتری خواهد بود. در این نسخه از اندروید و با فعال شدن این بخش، هنگامی که گوشی در دست کاربر نباشد برنامه‌ها دیگر فعالیت خود را ادامه نخواهند داد و به صورت استندبای قرار می‌گیرند. با خاموش شدن نمایشگر گوشی، همگام‌سازی برنامه‌ها متوقف خواهد شد؛ اینترنت سیم‌کارت قطع می‌شود و کاربر تنها می‌تواند تماس برقرار کردهو یا این که پیامک‌ برای دوستان خود بفرستد و دریافت کند. از دیگر بخش‌هایی که در این حالت برای کاربر فعال خواهد بود می‌توان به بخش Alarm اشاره کرد. حتی چراغ LED گوشی نیز فقط در مواقعی که گوشی در حال خاموش شدن باشد روشن خواهد شد. باتوجه به اینکه در اندروید 5.1.1 بر رویا کسپریا Z5 با فعال کردن حالت Stamina Mode باتری گوشی تا 400درصد بهتر می‌شود، سخت است بتوان تصور کرد که با فعال شدن این قابلیت در اندروید مارشمالو شاهد چه مقدار ذخیره‌ی مصرف باتری خواهیم بود.

از دیگر قابلیت‌های اندروید 6 می‌توان به حالت Doze اشاره کرد که با استفاده از این قابلیت، هنگامی که گوشی برای مدت زمان خاصی مورد استفاده قرار نگیرد به حالت استندبای رفته و بسیاری از برنامه‌ها قطع می‌شوند. همین مسئله باعث می‌شود تا باز هم شاهد عملکرد باتری گوشی باشیم. از دیگر ویژگی‌های اندروید مارشمالو می‌توان به گسترده‌تر شدن دسترسی برنامه‌ها با اجازه‌ی کاربر اشاره کرد که از این پس کاربر می‌تواند مدیریت بیشتری را بر روی برنامه‌ها و دسترسی آن‌ها به بخش‌های مختلف داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال