سونی تلویزیون‌های سری Z خود را با قابلیت نمایش 4K معرفی کرد

شرکت سونی به تازگی از پرچمدار خط تولید جدید خود در تلویزیون‌های 4K LCD رونمایی به عمل آورد. این خط تولید، سری زد نام خواهند داشت. از نظر کیفیت نمایش تصاویر، این سری بالاتر از سری ایکس شرکت سونی قرار خواهد گرفت. از طرفی این خط تولید هم اینک از آخرین فناوری این شرکت ژاپنی در زمینه HDR […]

شرکت سونی به تازگی از پرچمدار خط تولید جدید خود در تلویزیون‌های 4K LCD رونمایی به عمل آورد. این خط تولید، سری زد نام خواهند داشت. از نظر کیفیت نمایش تصاویر، این سری بالاتر از سری ایکس شرکت سونی قرار خواهد گرفت. از طرفی این خط تولید هم اینک از آخرین فناوری این شرکت ژاپنی در زمینه HDR و همچنین پردازشگر مربوط به 4K به همراه نمایشگر با دقت رنگی و کنتراست بهبود یافته برخوردار خواهد بود. علاوه بر آن محصولات تولید شده در این سری از پلتفرم Android TV گوگل نیز پشتیبانی خواهند کرد. شرکت سونی در این زمینه اعلام کرده است که طراحی رابط کاربری این سری نیز دستخوش تغییر خواهد شد.

مایک فاسولو، رئیس بخش سونی الکترونکیس در ادامه این طور اضافه کرد که: “سری زد تلویریون‌های سونی بهترین تجربه از مشاهده و نمایش تصاویر 4K HDR  را در اختیار بینندگان قرار خواهند داد. این شرکت با عملکرد حرفه‌ای خود در دو بخش خلاقیت و تکنیکی تلویزیون‌های 4K HDR شامل دریافت تصاویر، ویرایش آنها، ضبط، انتقال و تبدیل آنها به تصاویر قابل مشاهده، تجربه ویژه از مشاهده نمایشگر 4K HDR را به کاربران القا خواهد کرد که در هیچ یک از نمایشگرهای تولید شده توسط شرکت‌های دیگر آن را مشاهده و تجربه نخواهید کرد. در حقیقت سری زد، نتیجه تلفیق و همکاری مستقیم دسترنج مهندسین این شرکت و گروه خلاقیت کمپانی است.”

تلویزیون‌های سری زد شرکت سونی در سه مدل به فروش خواهند رفت: محصول 65 اینچی با نام مدل XBR65Z9D در بازارهای فروش 6,999 دلار قیمت داشته و محصول 75 اینچی با نام مدل XBR75Z9D در بازارهای دنیا با قیمت 9,999 دلار به فروش خواهد رفت. تلویزیون 100 اینچی این شرکت نیز با نام مدل XBR100Z9D وجود دارد که البته هنوز قیمت آن به طور دقیق مشخص نشده است. شرکت سونی اعلام کرده است که دو مدل 65 و 75 اینچی به منظور پیش‌فروش، امروز در وب‌سایت رسمی این شرکت آمادگی خواهند داشت. از طرفی در اواخر تابستان این تلویزیون‌ها در دسترس کاربران و خریداران قرار خواهد گرفت. اواخر سال میلادی کنونی نیز خبرهای دقیق مربوط به قیمت و زمان دسترسی به منظور خریداری نسخه 100 اینچی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

جالب است بدانید زمانی که از مسئول سخنگو در مورد وجود ویژگی Dolby Vision در محصولات موجود در این سری سوال پرسیده شد، مقام مسئول پاسخ داد که این محصولات تنها از قابلیت HDR10 پشتیبانی خواهند کرد این ویژگی پیشتر توسط شرکت سامسونگ نیز استفاده شده بود و البته در همین راستا شرکت سونی نیز مدت زمانی بسیار زیادی است از آن در نمایشگر تلویزیون‌های خود بهره‌ می‌برد. اما مسلما این موضوع برای کاربران و خریداران بسیار گیج کننده خواهد بود. زیرا بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌های HDR ممکن است از برخی فرمت‌های سخت‌ افزاری پشتیبانی نکنند. از این رو تشخیص هر فناوری برای کاربران بسیار دشوار خواهد بود. البته خوشبختانه سرویس‌های استریم همچون Netflix و Amazon در حال آماده سازی محتواهای HDR در دو فرمت خاص هستند و البته در کنار آن شرکت‌های دیگری همچون Vizio نیز در حال تولید نمایشگرهایی هستند که بتواند از هر دو فناوری پشتیبانی به عمل آورد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال