بادهای ستاره ای می تواند در جستجوی جهان های بیگانه کمک کند

با توجه به اینکه ستاره های دارای حیات شخصیتی مغناطیسی دارند می توان از باد های عظیم این ستاره ها برای تعیین وجود جهان های بیگانه استفاده کرد. بدین ترتیب بررسی این بادها میزان قابل سکونت بودن ستاره ها را نیز تعیین می‌کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان معتقدند وجود […]

با توجه به اینکه ستاره های دارای حیات شخصیتی مغناطیسی دارند می توان از باد های عظیم این ستاره ها برای تعیین وجود جهان های بیگانه استفاده کرد. بدین ترتیب بررسی این بادها میزان قابل سکونت بودن ستاره ها را نیز تعیین می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان معتقدند وجود حیات علاوه بر قرار گرفتن در فاصله خورشیدی مناسب به بررسی تعامل بین سیاره و ستاره میزبان نیز نیاز دارد.

مطالعه اخیر ستاره شناسان نشان می دهد تعامل بین سیاره و ستاره میزبان نشان دهنده وجود جهان‌های بیگانه خواهند بود. بدین ترتیب علاوه بر قرار گرفتن در فاصله خورشیدی مناسب به بررسی بادهای ستاره‌ای نیز نیاز داریم.

بادهای ستاره‌ای همان جریان گاز خارج شده از جو ستاره است که شدت آن در هر ستاره متفاوت است. حتی ممکن است در زمان های مختلف نیز این جریان نسبت به زمان های دیگر تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال ستاره های درخشان و بزرگ با جرم بالا مانند ابر غول ها دارای شدت بادهای ستاره بالا هستند که ممکن است سرعت آنها به هزاران کیلومتر بر ثانیه نیز برسد.

برای رسیدن به تایید وجود جهان بیگانه برای زندگی به بررسی رفتار چیزی به نام سطح هالووین نیاز داریم. به عنوان مثال بررسی خورشید به ما نشان می‌دهد که که جهان های بیگانه در حال چرخش به دور ستاره های خورشید مانند هستند و این مورد باعث تشکیل اتمسفر پشتیبان حیات خواهد شد. در این مطالعه مشخص شد تجمع بادهای ستاره مغناطیسی روی سیارات فراخورشیدی به تعامل این ستاره ها و سیاره ها برمیگردد. از طرفی منطقه قابل سکونت در اطراف ستارگان به این باد ها و همچنین تبخیر نوری و در نهایت فرسایش جوی مربوط است. این در حالی است که علم کنونی در مورد بادهای مغناطیسی و ستارگان بسیار محدود بوده و تنها با کمک مدل های عددی به عنوان ابزاری حیاتی میتوان آنها را بررسی کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال