تامین نیازهای تغذیه ای آینده با کمک کشت جلبک دریایی در مزارع زمینی

به گفته محققان با کاشت جلبک دریایی در مزارع می توان غذای میلیاردها نفر روی کره زمین را فراهم کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیازهای تغذیه ای در جهان در سالهای آینده افزایش خواهد داشت. از این روز محققان به فکر کشت جلبک دریایی در مزارع زمینی هستند. که علاوه بر […]

به گفته محققان با کاشت جلبک دریایی در مزارع می توان غذای میلیاردها نفر روی کره زمین را فراهم کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیازهای تغذیه ای در جهان در سالهای آینده افزایش خواهد داشت. از این روز محققان به فکر کشت جلبک دریایی در مزارع زمینی هستند. که علاوه بر تامین نیازهای تغذیه ای می تواند در پایداری محیط زیست نیز موثر باشد.

مطالعات جدید نشان می دهد این روش می تواند تا سال ۲۰۵۰ غذای بیش از ده میلیارد نفر در سراسر جهان را تامین کند. این مطالعه که در مجله Oceanography به چاپ رسیده است، نشان دهنده نقش مهم میکروارگانیسم های کربن خوار در این ه زمین است. استفاده از این روش در تامین غذا باعث افزایش ۵۶ درصدی تولید غذا خواهد شد. کشت جلبک دریایی علاوه بر بهبود وضعیت زیست محیطی تهدیدهای مربوط به عدم تامین غذا در دهه های آینده را نیز کاهش می دهد.

تحقیقات اخیر محققان دانشگاه کرنل آمریکا نشان می دهد ریز جلبک های دریایی که از مواد مغذی و پروتئین ها غنی هستند، تامین کننده نیازهای پروتئینی نسل جدید خواهند بود. پرورش آنها بصورت آبزی پروری و در آب است و زمانی که به خشکی منتقل شوند به رشد خود ادامه می دهند.

چارلز گرین، استاد علوم زمین شناسی و یکی از محققان این پژوهش می گوید: این فرصت مناسبی برای رشد مواد غذایی مغذی محسوب می‌شود که امکان رشد آنها در محیط های مطلوب نیز فراهم است. به گفته دانشمندان تغییرات اقلیمی، کمبود زمین ، کاهش آب های زیزمینی و تخریب محیط زیست از عوامل مهم کاهش مواد غذایی در سالهای آینده هستند. به همین دلیل باید به دنبال رویکردهای جایگزین در آینده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال