تصاویر حیرت انگیزی از یک آبشار پلاسمای خورشیدی با ارتفاع ۸ برابر زمین منتشر شد

یک عکاس نجومی به نام ادواردو شابرگر پوپو، تصویری از خورشید ثبت و منتشر کرده است که در آن یک فواره از جنس پلاسما با ارتفاع تقریبی ۱۰۰ هزار کیلومتر از سطح این ستاره پر حال خارج شدن است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آبشار خورشیدی خیره کننده روی سطح خورشید در […]

یک عکاس نجومی به نام ادواردو شابرگر پوپو، تصویری از خورشید ثبت و منتشر کرده است که در آن یک فواره از جنس پلاسما با ارتفاع تقریبی ۱۰۰ هزار کیلومتر از سطح این ستاره پر حال خارج شدن است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آبشار خورشیدی خیره کننده روی سطح خورشید در اثر برجستگی های تاج قطبی ایجاد شده اند.

در اثر ایجاد برجستگی های تاج قطبی در نزدیکی قطب های خورشید، میدان های مغناطیسی قوی نیز ایجاد خواهد شد که در اثر آن انفجاری از پلاسما به جای حرکت به سمت فضا به سمت خورشید و با سرعت حرکت خواهد کرد.

دانشمندان برای حرکت دوباره پلاسما به سمت دیواره خورشید از نام آبشار برای آن استفاده می کنند. طبق گزارش منتشر شده توسط اسپیس، پلاسمای مشاهده شده با سرعتی معادل ۳۶ هزار کیلومتر در ساعت در حال سقوط است. ناسا این پدیده را شبیه به شفق قطبی دانسته است. این آبشار حدود ۶۰ الی ۷۰ درجه در عرض جغرافیایی به دور قطب ها در حال چرخش است. به همین دلیل ناسا در پست خود در مورد این پدیده می گوید: بیضی های خورشید به جای شفق قطبی دارای صفحات رقصنده پر شده از پلاسما است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال