شرکت Synaptics از اولین سنسور اثرانگشت نوری رونمایی کرد

بعد از اینکه اپل در گوشی آیفون 5 اس حسگر اثر انگشت را به کار گرفت، این نوع سنسورها دنیای گوشی‌های‌هوشمند را مورد تسخیر خود قرار دادند و امروزه حسگر اثر انگشت به عنوان جز جداناپذیر یک گوشی‌هوشمند میان‌رده یا پرچم‌دار به حساب می‌آید. طی چهارسال اخیر، حسگرهای اثر انگشت با مشکلات زیادی رو‌به‌رو بود‌ه‌اند. […]

بعد از اینکه اپل در گوشی آیفون 5 اس حسگر اثر انگشت را به کار گرفت، این نوع سنسورها دنیای گوشی‌های‌هوشمند را مورد تسخیر خود قرار دادند و امروزه حسگر اثر انگشت به عنوان جز جداناپذیر یک گوشی‌هوشمند میان‌رده یا پرچم‌دار به حساب می‌آید. طی چهارسال اخیر، حسگرهای اثر انگشت با مشکلات زیادی رو‌به‌رو بود‌ه‌اند. در ابتدا امنیت این نوع حسگرها مورد سوال بسیاری بود و بعد از آن با تکنولوژی‌های پیشرفته این نوع حسگرها به سرعت بالایی در تشخیص اثر انگشت کاربر دست یافتند.

بااین حال، توسعه‌دهندگان گوشی‌های‌هوشمند سخت در تلاش هستند تا بتوانند گوشی‌هایی با نمایشگرهای بدون حاشیه را تولید کنند و با وجود حسگرهای اثر انگشت به عنوان یک مانع اصلی، تولید نمایشگرهای بدون حاشیه به یک کابوس تبدیل شده است. به همین علت، نسل جدید سنسورهای اثر انگشت می‌تواند پاسخ‌گوی سازندگان باشد. نسل جدیدی که حسگرهای اثر انگشت را در زیر نمایشگر گوشی قرار داده تا فضای بیشتری برای ساخت گوشی‌ها در دست سازندگان قرار بگیرد.

شرکت Synaptics از اولین سنسور اثر انگشت نوری رونمایی کرد. این سنسور می‌تواند در زیر کاور نمایشگر 1 میلی‌متری قرار بگیرد و بدون هیچ‌گونه دکمه‌ی فیزیکی، کاربران با استفاده از نمایشگر گوشی می‌توانند از سنسور اثر انگشت به خوبی و با امنیت بالا استفاده کنند.

سنسور آپتیکال FS9100 شرکت Synaptics حتی با نمایشگرهای خمیده‌ی 2.5D نیز به خوبی کار می‌کند. حسگرهای جدید معرفی شده با استفاده از تکنولوژی PurePrint امکان تشخیص اثر انگشت تقلبی با اثر انگشت واقعی را برای افزایش هرچه بیشتر امنیت نیز دارند.

یکی از شایعاتی که پیرامون یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های سال آینده یعنی گلکسی اس 8 منتشر شده بود، حذف دکمه‌ی فیزیکی Home و در نتیجه حذف حسگر اثر انگشت فیزیکی گوشی مورد اشاره بوده است. بنابراین با معرفی اولین سنسور اثرانگشت نوری می‌توان حدس زد که سامسونگ چه برنامه‌ای را برای پرچم‌دار بعدی در ذهن خود ترتیب داده است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال