تفاهم نامه غول‌های فناوری برای مقابله با داده‌های جعلی هوش مصنوعی

غول‌های فناوری قصد دارند برای مقابله با محتواهای فریبنده که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند با یکدیگر مشارکت داشته و یک تفاهمنامه منتشر کنند. این اقدام در حالی انجام می‌شود که چند انتخابات در کشورهای مختلف در آینده نزدیک برگزار خواهد شد. این غول‌های فناوری قصد دارند برای سو استفاده از هوش مصنوعی خود را […]

غول‌های فناوری قصد دارند برای مقابله با محتواهای فریبنده که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند با یکدیگر مشارکت داشته و یک تفاهمنامه منتشر کنند. این اقدام در حالی انجام می‌شود که چند انتخابات در کشورهای مختلف در آینده نزدیک برگزار خواهد شد. این غول‌های فناوری قصد دارند برای سو استفاده از هوش مصنوعی خود را آماده کرده و با آن مقابله کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت‌های بزرگی نظیر متا، مایکروسافت، گوگل، OpenAI  و دیگر شرکت‌ها قصد دارند پیمان مشترکی را امضا کنند که در آن به مقابله با محتواهای خلق شده و جعلی توسط هوش مصنوعی پرداخته خواهد شد. ممکن است هوش مصنوعی برای فریب رای دهندگان در کشورهای مختلف از جمله آمریکا مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

سخنگوی متا در بیانیه‌ای از طریق ایمیل به AFP اعلام کرد شرکت‌های فناوری در سال جدید به دلیل وجود انتخابات مهم در سراسر جهان روی تفاهمنامه ای کار می‌کنند که با کمک آن بتوانند به مقابله با داده‌های فریب‌آمیز که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند و ممکن است رای دهندگان را فریب دهند با یکدیگر همکاری کنند.

در این بیانیه گفته شده است که ادوبی گوگل متا، مایکروسافت تیک تاک، OpenAI  و دیگر شرکت‌ها نیز به صورت مشترک تلاش می‌کنند تا به دستاوردهای مناسبی در این هدف دست پیدا کنند. طبق گزارش نشریه واشنگتن پست در این تفاهمنامه غول‌های فناوری با یدیگر مشارکت می‌کنند تا راه‌هایی برای شناسایی، کنترل و برچسب گذاری داده‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی از قبیل تصاویر ویدیوها و صداها را با هدف جلوگیری از فریب رای دهندگان ارائه کنند. این در حالی است که شرکت‌های فناوری بزرگ از طرف قانونگذاران نیز تحت فشار قرار دارند و به گفته آنان احتمال دستکاری در انتخابات از طریق هوش مصنوعی بسیار زیاد است. پیش از این شرکت‌هایی نظیر متا، گوگل و OpenAI نیز برای پذیرش یک استاندارد مشترک و قرار دادن واترمارک روی تصاویر با یکدیگر به توافق رسیده بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال