با 10 بازی رایانه‌ای برتر در سال 2015 آشنا شوید

از آ‌ن‌جایی که بسیازی از بازی‌هایی که در سال 2015 عرضه شده و عناوین بسیار محبوبی هم بودند وارد این لیست نشدند، می‌توانیم بگوییم که سال 2015 سال بسیار خوبی برای بازی‌های رایانه‌ای بوده است. در سال 2015 شاهد بازی‌های عجیب و نوآورانه‌ای مثل Prune و Alto’s Adventure بودیم. بازی‌های پرهزینه‌تر از فیلم‌های هالیوودی مثل Star Wars Battlefront و Metal […]

از آ‌ن‌جایی که بسیازی از بازی‌هایی که در سال 2015 عرضه شده و عناوین بسیار محبوبی هم بودند وارد این لیست نشدند، می‌توانیم بگوییم که سال 2015 سال بسیار خوبی برای بازی‌های رایانه‌ای بوده است. در سال 2015 شاهد بازی‌های عجیب و نوآورانه‌ای مثل Prune و Alto’s Adventure بودیم. بازی‌های پرهزینه‌تر از فیلم‌های هالیوودی مثل Star Wars Battlefront و Metal Gear Solid V را شاهد بودیم و چند سوپرایز را مثل  Until Dawn, Everybody’s Gone to the Raptureو  Cibele مشاهده کردیم. درنهایت سال 2015 روبه اتمام است و وقت آن رسیده تا ده بازی برتر در این سال را به شما معرفی کنیم. در این لیست هر نوع بازی که بخواهید می‌توانید پیدا کنید. بازی‌هایی با دنیایی بسیار وسیع و باز، بازی‌های آنلاین و بازی‌هایی که داستان محورند در لیست ما جا گرفته‌اند.

Batman: Arkham Knight

با 10 بازی رایانه‌ای برتر در سال 2015 آشنا شوید

پلتفرم: رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان

قدرت تخیلی که در سری بازی‌های بتمن وجود داشته همیشه باعث برتری این بازی شده است. در این بازی کافی‌ است تا وقت خود را بر روی پرواز در شهر آرکهام صرف کنید و با کمربند خود در میان ساختمان‌های بزرگ شهر به پرواز درآیید و یا با ماشین بتمن در میان خیابان‌های شهر به سراغ تانک‌های قرار گرفته‌ی دشمن بروید. شما ساعت‌ها بدون آن‌که دست کسی به شما برسد می‌توانید در آسمان این شهر پرواز کنید؛ سیگنال‌های رادیویی دشمنان خود را بسنجید و مکان وقوع جرم را پیدا کنید و از وقوع آن جلوگیری کنید.

سیستم مبارزات سری بازی‌های بتمن همچنان روان و بسیار زیبا است. همانند سری بازی‌های گذشته‌ی بتمن، دشمن اصلی بروس وین در این بازی مغز اوست. قدرت ذهنی بروس وین نقطه ضعف اصلی او بوده و دشمنان هم از این مسئله به خوبی آگاه هستند. بتمن: شوالیه‌ی آرکهام یک بازی بسیار زیبا با گرافیکی چشم‌نواز است که ساعت‌ها شما را سرگرم خود خواهد کرد.

Bloodborne

با 10 بازی رایانه‌ای برتر در سال 2015 آشنا شوید

پلتفرم: پلی‌استیشن 4

بلادبورن یک بازی مدرن امروزی نیست. این بازی از ابتدا به شما مراحل کشتن دشمنان را یاد نمی‌دهد. در این بازی از ابتدا با داستان آن آشنا نمی‌شوید. این بازی به آهستگی شما را در محیط قرار نمی‌دهد تا نتوانید محیط پیچیده‌ی آن را درک کنید در عوض شما از همان ابتدا بارها و بارها کشته خواهید شد تا استراتژی و روش کامل بازی به دست‌تان بیاید. بلادبرون بارها و بارها شما را می‌کشد و باز هم در دنیای خشن و بی‌رحم خود شما را گیر خواهد انداخت.

دنیای بلادبورن به راستی دنیای سختی است. این عنوان که شباهت بسیاری به سری بازی‌های Dark Souls دارد منحصرا برای پلی‌استیشن 4 منتشر شده است. هر پیروزی در این بازی به معنای واقعی کلمه عرق شما را در خواهد آورد اما این به معنای سخت بودن بازی نیست. به محض این‌که با روش و اصول بازی آشنا شوید، بلادبورن می‌تواند طعم شیرینی از غلبه عذاب و سختی را به شما تلقین کند. باس‌فایت‌های موجود در بازی موجوداتی عظیم‌الجثه هستند که در یک ضربه می‌توانند شما را بکشند؛ علاوه‌بر این موجودات عادی قرار داده شده در بازی نیز به راحتی قابلیت کشتن شما را دارند. در این بازی شما بارها خواهید مرد اما هیچ‌چیز شیرین‌تر از پیروزی در این بازی نیست.

Destiny: The Taken King

با 10 بازی رایانه‌ای برتر در سال 2015 آشنا شوید

پلتفرم: پلی‌استیشن4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان

بازی کردن Destiny همانند این است که به یکی از دوستان خود بگویید که سیگاری شده‌اید. اعتیای که این بازی در شما به وجود خواهد آورد از اعتیاد به بسیاری از موارد دیگر بدتر است. The Taken King ‌یک بسته‌ی الحاقی کامل برای بازی Destiny بوده که بازی را از آن‌چه که قبلا بود زیباتر  البته اعتیادآورتر کرده است.

در این بسته‌ی الحاقی شاهد اضافه شدن مراحل جدید، دیالوگ‌های بیشتر و باس‌فایت‌های قدرت‌مندتر هستیم که برای کشتن آن‌ها به لول‌های بیشتری نیاز خواهید داشت. سیستم لول‌آپ بازی به طوری طراحی شده که ممکن است شما را ساعت‌ها در کنار تلوزیون قرار دهد و با اسکن کردن مراحل مختلف به ویژگی‌های جدید اضافه شده در بازی دست خواهید یافت. دنیای فانتزی Destiny به قدری گسترده است که هر چه قدر برای آن وقت بگذارید باز هم در انتها نمی‌توانید به تمامی ویژگی‌های قرار داده شده برروی اسلحه‌ها دست یابید. در نهایت این بسته الحاقی، بازی را به شما تحویل می‌دهد که از قبل هم بهتر خواهد بود.

 

Downwell

با 10 بازی رایانه‌ای برتر در سال 2015 آشنا شوید

پلتفرم: iOS، رایانه‌های شخصی

بازی بسیار ساده و کم‌حجم Downwell یک بازی با سبک اکشن است که تنها هدف شما را نمردن قرار داده است. در این بازی کاربر باید تا می‌تواند به سمت بالا رفته و از برخورد با دشمنان خود جلوگیری کند. در واقع شباهتی که این بازی به بازی‌های 20 سال پیش دارد به سادگی آن می‌افزاید اما به محض اینکه بازی را شروع کنید تازه متوجه خواهید شد که وارد چه دنیای پیچیده‌ای شده‌اید. در ابتدا شاید این بازی برای شما بسیار آسان به نظر برسد و بیشتر سریع‌ بودن شما را مورد آزمایش قرار دهد اما در ادامه اوضاع کمی فرق خواهد کرد.

هرچه قدر که بیشتر بازی کنید بیشتر هم به پیچیدگی و البته زیبایی بازی پی خواهید برد. داشتن استراتژی در بازی،‌ آپگرید کردن اسلحه‌ها و نحوه‌ی کشتن دشمنان مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در این بازی باید کاربر آن را به کار گیرد. مهم‌ترین اسلحه‌ی شما در این بازی چکمه‌هایتان هستند که با آن‌ها باید پرش کنید و از طریق آن‌ها به دشمنان خود شلیک کنید. در نهایت هدف اصلی شما رسیدن به بالاترین نقطه‌ی ممکن است که البته شاید هیچ‌وقت به آن‌جا نرسید.

Fallout 4

با 10 بازی رایانه‌ای برتر در سال 2015 آشنا شوید

پلتفرم:‌رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان

امکان ندارد صحبت از بازی‌های نقش‌آفرینی شود و نام بازی Fallout در میان آن‌ها دیده نشود. Fallout 4 در دنیای آخرالزمانی خود به بهترین شکل ممکن شما را سرگرم خواهد کرد. در این بازی پیچیده،‌ لذت بازی به جمع کردن اشیای محیط بوده که با استفاده از آن‌ها بتوانید سلاح‌های خود را آپگرید کنید یا دوربین جدیدی را برای خود بسازید. کافی است این بازی را در طی چند روز انجام دهید و بعد از آن متوجه خواهید شد که چه قدر به این بازی وابسته شده‌اید.

شما در این بازی نقش والده‌ای را بازی خواهید کرد که به دنبال فرزند خود است؛ همین داستان ساده اما زیبا توانسته این فرانچایز را تا امروز به صورت یک بازی بسیار موفق نمایش دهد. شاید منتقدان به این بازی آن‌طور که باید و شاید واکنش نشان ندادند اما این مسئله از عظمت و بزرگی بازی کم نخواهد کرد. دنیای وسیع Fallout به همراه حس کاوشگری در این بازی می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم خود کند.

Her Story

با 10 بازی رایانه‌ای برتر در سال 2015 آشنا شوید

پلتفرم: iOS، رایانه‌های شخصی

معمولا بازی‌های رایانه‌ای ممکن است شما را به عنوان یک مجرم قرار دهند اما هیچ‌وقت شاهد بازی نبودیم که شما به طور جدی به دنبال یک مجرم باشید. بازی Her Story همانند دیدن فیلمی به طور کامل است که شما با دیدن مصاحبه‌های مختلف به دنبال کشف رازهای اسرارآمیز به قتل رسیدن شوهر یک زن خواهید بود. با استفاده از مصاحبه‌های انجام شده، مدارک جمع شده و بسیاری از موارد دیگر باید راز به قتل رسیدن شوهر شخصیت اصلی داستان را پیدا کنید.

طبیعتا بهترین ویژگی این بازی، بخش روایت داستان آن است. شما با گذشت زمان خود را جزئی از داستان می‌دانید به طوری‌که دل کندن از این داستان کار بسیار سختی خواهد شد. در دوره‌ای که اکثر ما وقت خود را بر روی ویدیوهای وب‌سایت‌های مختلف نظیر آپارات و YouTube می‌گذرانیم، Her Story ظاهر شده تا با ویدیوهای خود ما را به دنبال داستانی اسرارآمیز و پیچیده ببرد که تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم.

Life is Strange

http://www.persianmusic2video.ir/post/87

پلتفرم: رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس‌ وان، ایکس‌باکس 360

بازی‌های به اصطلاح “بلاک‌باستری” بازی‌های هستند که تمرکز اصلی خود را بر روی داستان بازی گذاشته و شباهت زیادی به فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی دارند. شاید بتوان یکی از معروف‌ترین بازی‌ها در این سبک را بازی چندقسمتی The Walking Dead نام برد که در دو فصل شش قسمتی عرضه شده است. این بازی توانست با استقبال خوبی مواجه شود به همین علت شاهد عرضه شدن بازی‌های مختلف دیگر در این سبک هستیم. Life is Strange هم یکی دیگر از بازی‌های بلاک‌باستری است که توانسته به تمامی پتانسیل موجود در این سبک دست‌ یابد. تمرکز اصلی داستان این بازی بر روی دو دختر دبیرستانی است که با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند. سفر در زمان و خودکشی از معدود مشکلاتی هستند که این دو نوجوان با آن‌ها مواجه خواهند شد.

همانند دیگر بازی‌های منتشر شده در این سبک، Life Is Strange نیز در چند قسمت متفاوت عرضه شده است. در بعضی از قسمت‌های این بازی شما باید تصمیمات فوق‌العاده سختی را مبنی بر زنده ماندن شخصیت‌های اصلی داستان بگیرید. سفر در زمان در این بازی به طوری طراحی شده که می‌توانید با برگشت به گذشته تصمیمات خود را تغییر دهید البته نگران نباشید؛ این قسمت اصلا ضربه‌ای به داستان بازی وارد نخواهد کرد. Life Is Strange بعد از به اتمام رسیدن،‌ شما را تا چند روز و یا تا چند هفته درگیر خود خواهد کرد!

Rocket League

با 10 بازی رایانه‌ای برتر در سال 2015 آشنا شوید

پلتفرم: رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4

بازی بسیار زیبای Rocket League در اوایل عرضه برای کاربران پلی‌استیشن پلاس رایگان اعلام شد. بعد از آن بازی با استقبال بی‌نظیری مواجه شد به طوری که خود سازندگان آن‌ هم هرگز فکرش را نمی‌کردند. Rocket League یک بازی فوتبال است با با موشک‌های ماشین‌‌های فانتزی! در تک‌تک دقایق این بازی شما استرس زیادی را تحمل خواهید کرد، گیم‌پلی این بازی به سادگی هر‌چه تمام‌تر ساخته شده اما بازی‌کردن آن در برخی مواقع بسیار سخت خواهد بود. این بازی نیز همانند بسیاری از بازی‌های معرفی شده در این لیست، اعتیادآور است پس بهتر است قبل از بازی کردن آن به کارهای خود برسید!

Splatoon

با 10 بازی رایانه‌ای برتر در سال 2015 آشنا شوید

پلتفرم: Wii U

بازی‌های آنلاین شوتر را می‌توان به عنوان محبوب‌ترین بازی‌ها در میان آنلاین‌بازان نام برد. شرکت نینتندو به ساخت بازی‌های آنلاین و مخصوصا بازی‌های خشن شهرت ندارد اما Splatoon یک بازی آنلاین شوتر است که هرکسی می‌تواند آن را بازی کند. با هر سن و سال و هر علاقه‌ای که داشته باشید امکان ندارد از بازی آنلاین Splatoon خوش‌تان نیاید. به‌هر‌حال نینتندو با این بازی نشان داد که حتی در زمینه‌ی بازی‌های شوتر نیز می‌تواند موفق باشد.

در این بازی، همکاری تیمی نقش بسیار مهمی را در پیروزی تیم بازی می‌کند. هدف اصلی شما کشتن بازیکنان حریف نیست بلکه باید با اسلحه‌هایی که در اختیار دارید حریف خود را رنگی کنید. دقیقا می‌توانید بازی پینت‌بال را به صورت آنلاین با نینتدو تجربه کنید. در آخر بازی هیچ‌کس از باخت خود ناراحت نخواهد شد چرا که در حین انجام بازی، تجربه‌ای متفاوت را خواهید داشت. درنهایت سیستم لول‌آپ بازی به طوری طراحی شده که شما را هر بار به ادامه دادن آن ترغیب خواهد کرد.

The Witcher 3: Wild Hunt

با 10 بازی رایانه‌ای برتر در سال 2015 آشنا شوید

پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی‌استیشن 4، رایانه‌های شخصی

زمانی که برای اولین بار بر روی اسب شخصیت اصلی این بازی قرار بگیرید، به‌جای اینکه به دنبال رد کردن مراحل اصلی  و یا فرعی بازی باشید ساعت‌ها در محیط بازی و گشتن در آن غرق خواهید شد. در سرتاسر دنیای پر رمز و راز ویچر، شاهد جزئیات بسیار ظریفی خواهید بود که همین جزئیات ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد. چیدن گیاهان، مبارزه با هیولاهای عجیب و غریب و گشتن به دنبال افراد گم شده تنها بخش کوچکی از دنیای بزرگ ویچر را تشکیل می‌دهند.

ویچر 3 با نوآوری‌هایش شما را متعجب نخواهد کرد بلکه گرافیک خارق‌العاده‌ی بازی به همراه محیط‌های زیبا و دل‌نشین شما را شوکه می‌کند. در غروب زیبای این بازی سوار بر اسب خود شده و در کوهستان‌های اطراف به گشتن بپردازید تا معنای واقعی یک بازی را که عنوان بهترین بازی سال را دریافت کرده درک کنید. سیستم مبارزه‌ای بازی به طوری طراحی شده که تا تنها بعد از گذشت چند دقیقه می‌توانید به آن عادت کنید و شبیه بازی Bloodborne هرگز شما را عذاب نخواهد داد. در بازی شخصیت‌های متفاوتی هر کدام با داستان خود مشاهده می‌کنید که یکی از نکات مثبت  در میان هزاران نکته‌ی مثبت این بازی به حساب می‌آید. در نهایت بهتر است قدر چنین بازی‌هایی را با این عظمت بدانیم!

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال