کوه‌های آلپ مقصد بلندترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان

بلندترین ساختمان ساخته شده با چاپ سه بعدی در جهان قرار است در کوه‌های آلپ مستقر شود. این ساختمان می‌تواند برای برگزاری کنسرت‌های کوچک و یا اجرای تئاتر مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر توسعه بلندترین ساختمان جاپ سه بعدی جهان و مونتاژ آن در یک […]

بلندترین ساختمان ساخته شده با چاپ سه بعدی در جهان قرار است در کوه‌های آلپ مستقر شود. این ساختمان می‌تواند برای برگزاری کنسرت‌های کوچک و یا اجرای تئاتر مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر توسعه بلندترین ساختمان جاپ سه بعدی جهان و مونتاژ آن در یک روستای دور افتاده در سوئیس انجام می‌شود. این ساختمان که به آن لقب برج سفید داده شده است توسط محققین زوریخ در ETH ساخته شده و در آن بیش از ۱۰۰ ستون قرار دارد که در بالای آن یک فضای اجرا دیده می‌شود.

همچنین در ساخت این برج سفید از همکاری موسسه فرهنگی  Nova Fundaziun Origen استفاده شده و چاپ آن نیز پیش از حمل و نقل و مونتاژ در یک روستای دور افتاده در کوه‌های آلپ سوئیس انجام می‌گیرد. این طراحی پیچیده با تاثیر از سبک باروک برای این برج استفاده شده و تا ۳۰ متر ارتفاع دارد. ستون‌های آن به صورت چاپ سه بعدی و شامل ۵ طبقه است و یک نمای نیمه باز نیز در آن استفاده شده است.

امکان بازدید از طبقات پایینی آن با ستون‌های درشت وجود دارد و فضای کوچکتر و با ابهت بیشتری نیز در قسمت‌های بالایی دیده می‌شود. با استفاده از یک پلکان مارپیچی می‌توان به سمت بالا حرکت کرد. در قسمت بالا ۴۵ صندلی برای بازدیدکنندگان وجود دارد که می‌توان از این ساختمان برای برگزاری کنسرت و یا اجرای تئاتر نیز استفاده کرد.

ساخت این سازه حدود ۹۰۰ ساعت زمان نیاز دارد و قرار است برای چاپ سه بعدی آن از روش‌های مشابه سایر پروژه‌های معماری استفاده شود. همچنین پرینترهای سه بعدی رباتیک برای ساخت این برج مورد استفاده خواهد بود. محققان در مورد این پروژه چاپ سه بعدی اعلام کردند در حالت عادی با استفاده از فناوری‌های معمولی تولید این نوع فرم‌ها در این مقیاس غیر ممکن است. برای ساخت و ساز این برج از ۱۰۲ ستون جداگانه با پرینت سه بعدی استفاده شده که بعداً مونتاژ خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال