الگوی باستانی در پرهای پرندگان پنهان شده است

دانشمندان در پرهای پرندگان یک الگوی باستانی کشف کرده‌اند که باعث قدرت بخشیدن به پرندگان می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اگرچه سبک پرواز در پرندگان مدرن متفاوت شده است اما همه آنها پرهای اولیه یکسانی دارند. دانشمندان صدها نمونه از پرندگان حفاظت شده در مجموعه موزه‌ها در سراسر جهان را مورد […]

دانشمندان در پرهای پرندگان یک الگوی باستانی کشف کرده‌اند که باعث قدرت بخشیدن به پرندگان می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اگرچه سبک پرواز در پرندگان مدرن متفاوت شده است اما همه آنها پرهای اولیه یکسانی دارند. دانشمندان صدها نمونه از پرندگان حفاظت شده در مجموعه موزه‌ها در سراسر جهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. به گفته دانشمندان الگوی خاصی در پرهای پرندگان وجود دارد که باعث افزایش قدرت پرواز در این پرندگان می‌شود. طبق قوانین تازه کشف شده دانشمندان می‌توانند درک کنند کدام دایناسورها امکان پرواز داشتند.

جینگ می اوکانر دیرینه‌شناس از موزه تاریخ طبیعی فیلد در این مورد می‌گوید: پرندگان بازماندگان دایناسورهای تروپودا محسوب می‌شوند و از موفق‌ترین نسل‌های مهره‌داران در زمین هستند. از دلایل موفقیت پرندگان می‌توان به قدرت پرواز آنها اشاره کرد. همچنین پرهای آنها ساختارهای همه کاره‌ای داشته و از دلایل دیگر موفقیت آنها است.

درک الگوهای مربوط به پر پرندگان و داده‌های جدید به دست آمده می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا برخی از بحث‌های قدیمی دیرینه شناسی را حل کنند. یکی از موضوعات مهم در این زمینه کشف تکامل و امکان پرواز در بیش از یک مورد از دایناسورها است. این دانشمندان می‌خواهند بدانند آیا پرواز در دایناسورها در بیش از یک مورد از آنها تکامل یافته است یا خیر.

این محققان پرهای بال ۳۴۶ گونه از پرندگان مختلف را در موزه‌های سراسر جهان بررسی کردند. در این تحقیق مشخص شد پرندگان دارای قابلیت پرواز ۹ الی ۱۱ پر پرواز نامتقارن به نام پرهای اولیه دارند. این در حالی است که پرندگان بدون قابلیت پرواز پرهای اولیه متفاوتی دارند. به عنوان مثال شترمرغ‌ها فاقد این پرها بوده و پنگوئن‌ها ۴۰ پر اولیه دارند.

یوسف کیات پرنده شناس موزه تاریخ طبیعی در این مورد می‌گوید: با وجود سبک‌های پروازی بسیار زیاد در بین پرندگان یک ویژگی مشترک در آنها وجود دارد که آن وجود ۹ تا ۱۱ پر اولیه است. نکته تعجب آور اینکه هیچکس پیش از این چنین الگویی را پیدا نکرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال