ظاهر شدن ترک روی شیشه اپل ویژن پرو باعث تعجب کاربران شد

برخی کاربران هدست اپل اعلام کردند بدون اینکه هدست از ارتفاع سقوط کند یک ترک روی شیشه آن ظاهر شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی کاربران اپل ویژن پرو مدعی شدند در قسمت شیشه جلوی این هدست یک ترک ظاهر شده در حالی که این دستگاه از هیچ ارتفاعی سقوط […]

برخی کاربران هدست اپل اعلام کردند بدون اینکه هدست از ارتفاع سقوط کند یک ترک روی شیشه آن ظاهر شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی کاربران اپل ویژن پرو مدعی شدند در قسمت شیشه جلوی این هدست یک ترک ظاهر شده در حالی که این دستگاه از هیچ ارتفاعی سقوط نکرده است. این گزارش برای نخستین بار حدود ۱۸ روز پیش و در شبکه اجتماعی ردیت توسط یکی از کاربران این هدست به ثبت رسید. پس از آن نیز دیگر کاربران گزارش‌های دیگری با همین مضمون ثبت کردند. در تصاویری که در این گزارش‌ها مشاهده شده است یک ترک عمودی روی دستگاه ایجاد شده و آسیب آن به یک نقطه خاص از هدست تعلق دارد. البته تاکنون گزارش‌های مشابه دیگری در دیگر شبکه‌های اجتماعی و یا انجمن‌های پشتیبانی آنلاین اپل و یا مک رومرز دیده نشده است بنابراین نمی‌توان آن را یک مشکل جدی در نظر گرفت. احتمالاً ایجاد ترک روی شیشه هدست مربوط به ایجاد یک نقص در زمان تولید بوده و تنها دسته کوچک از دستگاه‌ها به این مشکل دچار شده‌اند.

در این گزارش‌ها آمده است ترک مورد نظر به صورت ناگهانی و بدون دلیل خاصی روی هدست ایجاد شده و در زمان اتصال بسته باتری اکسترنال به دستگاه نمایان شده است. هنوز دلیل اصلی ایجاد این ترک مشخص نشده اما یکی از تئوری‌های مربوط به آن را می‌توان به ایجاد فشار و بروز ترک روی شیشه هدست در نظر گرفت. فشار می‌تواند در هنگام سفت کردن بندهای دستگاه به شیشه ایجاد شده باشد.

برخی دیگر نیز احتمال می‌دهند این مشکل در اثر گرمای بیش از اندازه و انبساط شیشه ایجاد شده است. زیرا این گرما می‌تواند به بروز ترک در ضعیف‌ترین نقطه شیشه منجر شود. در حالی که کاربران می‌توانند از اشتراک AppleCare استفاده کنند تعمیر شیشه تنها ۳۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. در صورت عدم استفاده از این پوشش نیز مبلغ هزینه تعمیر شیشه تا ۸۰۰ دلار بیشتر خواهد شد. کاربران آسیب دیده اعلام کردند پشتیبانی اپل از آنها خواسته تا مبلغ مورد نظر را برای تامین دستگاه پرداخت کنند. زیرا ترک ایجاد شده به عنوان نقص مربوط به پروسه ساخت شناسایی نشده و باید هزینه آن توسط کاربران پرداخت شود.

اپل معمولاً دستگاه‌های دارای مشکلات سخت‌افزاری شناخته شده را از طریق برنامه‌های ویژه ارائه شده تعمیر می کند. اما احتمالاً رویکرد مشابهی برای حل این مشکل توسط اپل در نظر گرفته نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال